نتایج ثبت نام مسکن دولتی اعلام شد

نتایج ثبت نام برای مسکن دولتی مشخص شد و این نتایج به‌تدریج و از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود.
به گزارش فرتاک نیوز،

پیگیری‌ها از وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که فرآیند پالایش اطلاعات ثبت نام‌کنندگان مسکن دولتی آغاز شده و افرادی که درخواست آنها مورد تایید باشد، به‌تدریج پیامک تایید نهایی دریافت خواهند کرد.

محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تمام متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند سه شرط از چهار شرط قانونی آنها توسط ستاد وزارت خانه بررسی و به استان یا شهر جدید ارسال می‌شود تا شرط آخر و وضعیت سکونت آنها در شهر مورد تقاضا نیز بررسی شود. بنابراین تاکنون اطلاعات ثبت نامی بخشی از متقاضیان پالایش شده و نتیجه به آنها اعلام شده است و بخشی دیگر همچنان اطلاعات شان در دست بررسی است.

متقاضیان مسکن دولتی منتظر پیامک باشند

او همچنین گفت: برای عده‌ای از متقاضیان مسکن دولتی پیامک تکمیل پرونده ارسال شده است. این افراد معمولا کسانی هستند که به صورت گروهی و از طرف سازمان‌ها یا ارگان‌ها ثبت شده‌اند و پرونده آنها زودتر مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد: برای متقاضیانی که پیامک تایید نهایی دریافت کرده اند، در بانک مسکن حسابی افتتاح می‌شود و این افراد پس از دریافت پیامک تایید نهایی ۱۵ روز فرصت دارند تا پیش پرداخت مسکن دولتی را واریز کنند و البته در شرایط خاص این مهلت تا ۳۰ روز قابل افزایش است.
میزان پیش پرداخت مسکن دولتی

گفتنی است میزان پیش پرداخت مسکن دولتی بنا به توضیح پیشین معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۰ میلیون تومان برای دهک‌های اول تا سوم و ۴۰ میلیون تومان برای دهک‌های بعدی درآمدی است.

او همچنین درباره میزان اقساط وام مسکن دولتی هم توضیح داده است که مبلغ اقساط ماهیانه طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار کم‌درآمد در مناطق مختلف کشور را بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته و مبلغ اقساط برای گروههای متوسط را بین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد کرده است.
قیمت ساخت مسکن دولتی

درباره قیمت ساخت مسکن دولتی اعلام شده است که قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن تقریبا ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و متراژ این واحدها بین ۷۰ تا ۹۰ متر و بیشتر است. البته احتمالاتی هم برای ساخت واحدهای کوچکتر با متراژ ۶۰ متر هم مطرح شده است.

همچنین باید اشاره کرد که ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن از ۲۰ مهر ماه آغاز شده است و این فرآیند تا ۲۰ بهمن امسال ادامه دارد. البته محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفته است که در اسفند ماه فرصت دیگری برای ثبت نام افراد ایجاد می‌شود تا جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.