واگذاری ۱۹۷ محدوده معدنی اردبیل به بخش خصوصی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 197 محدوده معدنی استان ، آزاد و از طریق مزایده در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت آزادسازی معادن راکد و منجمد در سال‌های گذشته و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران جدید بوده که در این زمینه در استان اردبیل نیز محدوده‌های معدنی مشخص و در قالب مزایده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با برگزاری دو مزایده در سال‌ گذشته ۲۶ محدوده معدنی به بخش خصوصی واگذار شده و بیش از ۱۰۰ محدوده معدنی نیز امسال در اولویت این برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی را یکی از رویکردهای جدی اعلام کرد و گفت: با توجه به شتاب انجام پروژه‌های عمرانی در استان، سازمان صمت با بسترسازی و مطالعات لازم تمام مصالح مورد نیاز این پروژه‌ها را تأمین کرده است.

صادقی افزود: در حوزه معدن در سال‌های اخیر کارهای مهمی در بخش اکتشاف، صدور پروانه، بهره‌برداری و شناسایی معادن راکد انجام شده تا حرکت‌های امیدبخشی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در استان اردبیل عملیات اکتشاف مقدماتی در وسعتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع به اتمام رسیده و برای ادامه عملیات اکتشاف تفصیلی در ۱۶ محدوده امیدبخش اقدامات شروع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: برای ۱۲ محدوده پروانه اکتشاف صادر و برای چهار محدوده نیز در مرحله صدور پروانه اکتشاف هستیم.

صادقی بیان کرد: استان اردبیل در به نتیجه رسیدن مطالعات اکتشافی در پهنه‌های اکتشافی رتبه اول را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از بین محدوده‌های مورد تاکید برای دو محدوده عملیات اکتشاف تفصیلی به اتمام رسیده و در مرحله بررسی و صدور گواهی کشف هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مواد کشف شده را بیش از ۱۵۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این مواد شامل کانی سنگ مس، مولیبدن و طلاست.

صادقی در ادامه سخنان خود تعداد پروانه‌های اکتشافی صادر شده را در یک سال گذشته بیش از ۱۷ فقره اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز با یک جهش 7 درصدی روبه‌رو هستیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در استان اردبیل ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یکی از برنامه‌های مهم در این بخش را افزایش استخراج مواد معدنی از معادن اعلام کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز با یک جهش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم و از محورهای مهم در بخش معدن استان فعال‌سازی معادن در دو سال اخیر بوده است.

صادقی تصریح کرد: در همین راستا تعداد ۲۰ معدن راکد با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر دوباره فعال شده و در یک سال اخیر نیز تعداد ۱۷ فقره پروانه بهره‌برداری معادن در استان اردبیل صادر شده است.