پیشرفت ۵۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در دماوند

به گزارش ایرنا از خبر روز چهارشنبه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، خلیل محبت خواه اظهار داشت: باوجود آنکه یکهزار و ۴۰۲ واحد در طرح بنیاد مسکن شهر دماوند به پیشرفت خوبی رسیده است اما یکهزار و ۴۰۰ متقاضی هنوز فاقد زمین هستند.

وی ضمن انتقاد از دستگاهها و نهادهای اجرایی و سازمانهای دولتی، عمومی و خصوصی افزود: اگر همه دست به دست هم بدهند و منابع ، زمین و مصالح خود را در طرح نهضت ملی مسکن بیاورند شاهد چنین افزایش قیمت بی سابقه ای در کشور در حوزه مسکن نخواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه باور عمومی این است که ساخت مسکن تنها وظیفه و تکلیف وزارت راه و شهرسازی است در حالی که تولید مسکن در دولت سیزدهم تبدیل به قانون جهش تولید مسکن شده و همگی در این خصوص مسئول هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در طرح نهضت ملی بنیاد مسکن شهرستان دماوند در حال حاضر ۷۰۰ واحد در مرحله پایان سفت کاری و پایان تاسیسات، ۱۰۰ واحد در مرحله شروع فونداسیون و ۵۲۰ واحد در مرحله اسکلت است.

محبت خواه اظهار امیدواری کرد با پیگیری ها و اقدامات مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان تهران شاهد تحویل در حوزه طرح های مسکن استان باشیم.

۲۳ طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح حساب هشت هزار و ۹۸۶ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن و ۲۳ طرح در دست اجرا نهضت ملی مسکن توسط این اداره کل خبر داد.

محبت خواه گفت: از ۴۱۶ هزار و ۸۲۵ متقاضی مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ۲۷ هزار و ۴۸ نفر تایید نهایی شده و هشت هزار و ۹۸۶ مورد افتتاح حساب توسط مردم انجام شده است.

وی از متقاضیان خواست برای تسریع در اقدامات طرح نهضت ملی مسکن بلافاصله پس از دریافت پیامک‌ها نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیامک‌های واریزی بر اساس میزان پیشرفت طرح ها برای متقاضیان ارسال می‌شود.

محبت خواه میزان خانوار های تایید صلاحیت شده در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان شامل پردیس، اندیشه، پرند، هشتگرد و ایوانکی را ۱۰۵ ۴۱۱ خانوار و میزان افتتاح حساب‌ها را ۶۰۶۲۰ مورد اعلام کرد.