گرانی مسکن، قشر حقوق بگیر را حاشیه نشین کرد

نماینده مردم شهرستان های شهریار، شهرقدس و ملارد گفت: اندیشه و شهریار در پی گرانی مسکن در تهران به محلی برای حاشیه نشینی کارمندان و قشر حقوق بگیر تهران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مسلم خانی سرپرست شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بیان اینکه وسعت این شهر جدید هزار و ۴۰۰ هکتار و در ۱۵ کیلومتری تهران است گفت: در حال حاضر شهر اندیشه ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که با پروژه ۲ هزار و ۹۹ واحدی، ۸ هزار و ۵۰۰ نفر به ظرفیت جمعیت پذیری این شهر افزوده خواهد شد. همچنین ۴۰۰ واحد دیگر نیز در ادامه این پروژه احداث می‌شود.

در ادامه این مراسم محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه منطقه شهریار و اندیشه به عنوان منطقه حاشیه نشین کارمندان تهران تبدیل شده گفت: گرانی مسکن در تهران سبب شده تا کارمندان شاغل در تهران در اندیشه و شهریار حاشیه نشین شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت این سه شهرستان غرب استان تهران ۱.۵ میلیون نفر است که از جمعیت ۴ استان بیشتر است، افزود: اگر چه مجتمع تجاری «بازار ایرانی اسلامی» اندیشه در این شهر جدید احداث شده اما ۷۰ تا ۸۰ درصد واحدهای تجاری آن خالی بوده و هنوز راه اندازی نشده است که علت آن عدم سنخیت جمعیت حاضر در این منطقه با شرایط جغرافیایی شهرستانهای غرب استان تهران است که عمدتاً جمعیت شناور محسوب شده و روزها در تهران به کسب و کار می‌پردازند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی دیگر از کاستی‌های شهر جدید اندیشه مبنی بر نبود دسترسی مناسب به تهران گفت: همه روزه شاهد ترافیک سنگین در تنها محور دسترسی اندیشه به تهران هستیم و صرفاً تاکسی یا اتوبوس برای انتقال مردم وجود دارد و هیچ خبری از مترو و قطار حومه‌ای نیست.

وی ادامه داد: حتی بارها درخواست راه اندازی قطار حومه‌ای و بی آر تی را ارائه داد ه ایم اما اتفاقی نیفتاده است. منطقه ملارد با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد. این در حالی است که با تکمیل طرح مسکن مهر اندیشه ۱۵۰ هزار نفر نیز به جمعیت این منطقه افزوده خواهد شد ولی امکانات جدیدی به آنها داده نمی‌شود.