گره گشایی از پرونده های راکد 20 ساله در سفرهای استانی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:‌ در سفرهای استانی بسیاری از قصور دستگاه‌ها نمایان شد و پرونده‌هایی که ۱۵ تا ۲۰ سال مسکوت مانده بود، گره‌گشایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آیین تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی اولین دور سفرهای استانی دولت مردمی صبح امروز به تاریخ ۲۶ مهر سال ۱۴۰۱ برگزار شد.
در ابتدای این برنامه حسین مذنب، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به اقدامات ۲۴ سفر استانی گفت: ما می‌خواهیم بگوییم چرا ستاد وزارت راه و شهرسازی ستاد برتر است، حدود ۵۶۱ نفر از مدیران وزارت راه و شهرسازی در سفرهای استانی حاضر شدند که ۳۵ نفر از این دوستان در سطح معاونین وزرا بودند و عملکرد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: بزرگترین فضاهای ارتباط مردمی در استان‌های مختلف متعلق به وزارت راه و شهرسازی است.
مذنب گفت: اولین دستگاهی بودیم که سامانه سامد را بالا آوردیم و بیشترین تعداد جلسات مسئله محور در حدود ۱۲۲ جلسه را برگزار کردیم.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: در همدان الحاق زمین، در کرمان هم تعیین و تکلیف مسکن بهزیستی حل شد و در همه استان‌های دیگر نیز شاهد حل مسئله مردم بودیم.

این مقام مسئول با اشاره به مبنای مردمی بودن دولت گفت: امیدواریم توفیق خدمت به جمهوری اسلامی بیشتر نصیب دستگاه وزارت راه و شهرسازی شود.
*نیت دولت در سفر استانی گره‌گشایی از مردم بود
در ادامه این برنامه علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به اهمیت سفرهای استانی گفت: نیت دولت در سفر استانی گره‌گشایی از مردم بود و ما در وزارت راه وشهرسازی گوشمان به دهان مردم باشد تا مشکلات آن‌ها حل شود.
وی ادامه داد: در این سفرها بسیاری از قصور دستگاه‌ها نمایان شد و پرونده‌هایی که ۱۵ تا ۲۰ سال بود که مسکوت مانده بود، گره‌گشایی شد.
فخاری گفت: سفرهای استانی آزمایشی بود که سطح تعاملات مسئولان با مردمان را بسنجد و ما باید می‌دیدم در مقابل خواست مردم توام‌ با اندیشه برخورد کنیم.
این مقام مسئول گفت: نقاط ضعف ما در سفرهای استانی منعکس شد و ما گره مردم را فهم کردیم تا گره سازمانمان را باز کنیم.در ادامه این برنامه احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در تشریح وضعیت و نتایج سفرهای استانی گفت: رهبر انقلاب از شهید سلیمانی به عنوان چراغ راه خدمت به مردم یاد کردند، شهید سلیمانی می‌فرماید اگر خدمت خالصانه‌ای برای مردم انجام شود، اگر همه دنیا علیه ما توطئه کنند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
وی ادامه داد: ائمه ما می‌فرمایند، محل خدمت خود را در دهلیز و خانه مردم بنا کنید.
این مقام مسئول گفت: شعار دولت مردمی بودن است و باید در تمام ارکان مدیریتی آن نگاه مردمی و خدمت به مردم جاری و ساری باشد.
وی ادامه داد: رئیس جمهور در سه سفر اول استانی تنها تشریف بردند، در سفرهای دور بعد خیل عظیم مردم را داشتیم و از سفر سوم میز ارتباطات مردمی تدبیر شد و برای وزارت راه و شهرسازی بیش از ۵۰۰ مدیر مربوطه به نیاز مردم رسیدگی کردند.
وی گفت: بیش از ۲۳۰ هزار دیدار چهره‌به‌چهره با مردم در دور اول سفرهای استانی شکل گرفت و کرامت مردم حفظ شد و اینگونه بود که مدال تقدیر و سپاس رهبری به گردن دولت رفت که بزرگترین افتخار ماست.
صالحی گفت: اعتمادسازی دوباره مردم به دولت از دستاوردهای سفر استانی بود.
وی افزود: حضور مدیرانی از وزارت راه و شهرسازی که بری حل مسئله به میدان آمده بودند مشهود بود.
صالحی گفت: سفر استانی این ظرفیت را دارد که نامه یک پیرزن از روستاهای محروم کشور به نام بی‌بی گل سلیمانی زمینه حل مسئله بیش از ۲۰۰ نفر دیگر را هم مرتفع کند.
*
در پایان این برنامه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از دست‌اندکاران سفرهای استانی گفت: سفرهای استانی اتفاق بزرگی است کا برای مردم این امکان را ایجاد می‌کند تا با مسئولان مربوطه مرکز ارتباط برقرار کنند.
وزیر راه وشهرسازی ضمن بیان اینکه سفرهای استانی سنت بسیار خوبی است گفت: این سفرها زمینه تقویت استان را مهیا می‌کند که در قالب منابع مختلف به مناطق مختلف کشور تزریق می‌شود.
وی ادامه داد: سفرهای استاتی مردم را امیدوار می‌کند و کار بسیار بسیار ارزنده‌ای است اما اینکه مسئولان تا چه اندازه بتوانند از این موقعیت بهره‌ ببرند.
قاسمی در بیان اینکه سعی کردم در اغلب سفزهای استانی حاضر باشم گفت: به غیر دو الی سه سفری که بنده در سفر خارجی بودم، در باقی سفرهای استانی حاضر بودیم.
وی ادامه داد: بارها در سفرهای استانی که در موقعیت‌های مختلف حاضر شدیم، خداوند توفیقی به ما داده است که در چند صباحی در مسئولیت باشیم نگاه ما نگاه خدمت به مردم باشد و چیزی جز این برای انسان باقی نمی ماند.
قاسمی گفت: مسئولیت متعلق به مردم است و از ته دل می‌گویم مردم ارباب هست و ما رعیت زیرا میزی که الان به بنده رسیده از جانب مردم رسیده و باید هرکاری که از دست ما بر می‌آید باید انجام شود.
عضو کابینه دولت مردمی گفت: برای حل نکردن مسئله مردم هزاران راهکار وجود دارد اما در مملکت ما همه‌چیز قابل حل است و ما هزاران قانون داریم که از آن برای حل مسیله مردم می‌توانیم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: هرکسی مشکل مردم را حل کند، کسی او را پاسخگو نمی‌کند پس اصلا نگران این مسیله نباشیم که برای حل مسیله مردم دچار مشکل شویم.
قاسمی تاکید کرد: کار اگر برای رضای خدا باشد بدون مسئله به پیش می‌رود.