یک درخواست هنری برای ساختمان های صنعتی

اقتصادنیوز: دبیر اجرایی نمایشگاه “هامادکسپو” گفت: همزمان با تلاش برای ساختمان سازی صنعتی در کشور، باید تلاش شود تا سبک و هنر سنتی معماری ایرانی در صنعت ساختمان سازی به کار گرفته شود.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، “پریسا اشراقی” روز جمعه در حاشیه نمایشگاهی با موضوع “حمایت از معماری و دست سازه های ایرانی” در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نمایشگاه با رویکرد حمایت از تولید داخلی برگزار شده است، گفت: سعی کرده ایم آثاری را در این نمایشگاه عرضه کنیم که هنر معماری و تجسمی که سالیان طولانی است به فراموشی سپرده شده و مانند کتاب خاک می خورد را دوباره به مردم نشان دهیم.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما آن است که هنر را به بازار کار معرفی کنیم و با توجه به آنکه قرار است بعد از سالها بار دیگر ساختمان سازی در کشور به سمت صنعتی سازی برود باید سعی کنیم همزمان از سبک معماری داخلی در صنعت ساختمان سازی استفاده کنیم.

اشراقی افزایش سرمایه گذاری در حوزه معماری را جزو مسائل مهم صنعت ساختمان دانست و گفت: باید فصل جدیدی را در حوزه صنعت ساختمان رقم بزنیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه توضیح داد: بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در حوزه و تغییر سبک معماری طراحی ساختمان و دکوراسیون فعالیت کند و در این زمینه هم رایزنی های مختلفی را انجام داده است.

وی به نیاز هنرمندان به حمایت دولت اشاره کرد و گفت: ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا از جمله قطر دارای هنرمندان و معماران بسیار خاص و با استعدادی است که برخی از هنرهای آنها باعث تعجب مقامات این کشور شده است. آثار فاخری که قابلیت صادرات دارند و می تواند در صنعت ساختمان و معماری و دکوراسیون کشورهای دیگر نیز به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه “هامادکسپو” با حضور و معرفی هنرمندان برجسته از استان های مختلف مانند مشهد و یزد از امروز گشایش یافت، گفت: رویکرد این نمایشگاه حمایت از تولید آثار فاخر هنری در بخش دکوراسیون دست ساز و معماری ساختمان است.