یک سوم پروازهای اردیبهشت مربوط به مهرآباد بود/ کاهش سفرهای هوایی

در اردیبهشت امسال ۱۰ هزار و ۳۹۵ پرواز از مبدأ یا به مقصد مهرآباد انجام شد که ۳۰.۷ درصد از کل پروازهای بازه زمانی مذکور بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در اردیبهشت امسال ۳ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۷۳۶ مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه جا شدند که نسبت به ماه قبل از آن (فروردین ۹۸) که ۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۸۲ مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تردد داشته اند، کاهش ۱.۲ درصدی داشته است.

همچنین بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مهرآباد با دارا بودن ۱۰ هزار و ۳۵۹ نشست و برخاست پُرترددترین فرودگاه کشور بود که نسبت به ماه قبل از آن (فروردین ۹۸) که تعداد نشست و برخاست های هواپیما در این فرودگاه، ۱۰ هزار و ۷۳ سورتی پرواز بود، افزایش ۳.۲ درصدی نشان می‌دهد.

سهم نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد در اردیبهشت ماه نسبت به فرودگاه‌های دیگر ۳۰.۷ درصد بود.

بیشترین میزان تردد و اعزام و پذیرش مسافر در اردیبهشت ماه امسال نیز در فرودگاه مهرآباد بوده که با ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار مسافر در رتبه نخست فرودگاه‌های کشور قرار گرفت. در فروردین ماه امسال نیز ۱ میلیون و ۲۰۷ هزار مسافر از مهرآباد تردد کرده اند که نشان می‌دهد رشد ۳ درصدی داشته است.

همچنین فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در اردیبهشت ماه امسال ۴ هزار و ۴۱۵ نشست و برخاست هواپیما داشت که این شاخص در فروردین ۹۸ معادل ۴ هزار و ۴۴۹ سورتی پرواز بوده است.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در اردیبهشت ماه با سهم ۱۳.۱ درصد، رتبه دوم فرودگاه‌های کشور پس از مهرآباد از نظر میزان تردد هواپیما را کسب کرده است.

این فرودگاه بعد از مهرآباد از نظر تعداد اعزام و پذیرش مسافر نیز در رتبه دوم قرار گرفت. در ماه گذشته (اردیبهشت ۹۸) ۶۶۱ هزار مسافر از فرودگاه مشهد تردد کرده اند. این در حالی است که در ماه قبل از آن (فروردین ۹۸) این شاخص ۶۷۱ هزار مسافر بوده و نشان دهنده کاهش ۱.۵ درصدی تعداد مسافران فرودگاه مشهد در اردیبهشت نسبت به فروردین امسال بوده است.

رتبه سوم نشست و برخاست هواپیما و همچنین تعداد اعزام و پذیرش مسافر را نیز فرودگاه امام خمینی (ره) به ترتیب با انجام ۳ هزار و ۳۱۳ سورتی پرواز و ۵۱۵ هزار مسافر در میان فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت ماه امسال کسب کرد که این دو شاخص در فروردین ماه امسال ۳ هزار و ۹۹۳ سورتی پرواز و ۶۵۷ هزار مسافر بوده است که در این ماه مانند اردیبهشت، فرودگاه امام خمینی (ره) در هر دو شاخص همچنان در رتبه سوم پس از فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد قرار گرفته بود.

سهم فرودگاه امام خمینی (ره) از کل پروازهای انجام شده در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سایر فرودگاه‌ها، ۹.۸ درصد بوده است.