۱۸۰ واحد مسکن در استان اردبیل آماده تحویل به متقاضیان شد

اردبیل – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی ۱۸۰ واحد مسکن طرح نهضت ملی در این استان به اتمام رسیده و آماده تحویل به متقاضیان است.

محبوب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این استان احداث ۶ هزار واحد مسکونی شروع شده که ۱۸۰ واحد آن به اتمام رسیده و پیش بینی شده تا پایان سال ۱۲۰ واحد دیگر هم به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در استان اردبیل سالانه احداث ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن هدف گذاری شده که ۶ هزار واحد آن آغاز شده و تا چهار سال آینده ۶۳ هزار واحد مسکن احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به ثبت‌نام ۹۳ هزار و ۲۶۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۸۳ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کردند که۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر از بین این افراد واجد شرایط مسکن شناخته شدند.

وی همچنین درباره تعداد واجدین شرایط مسکن ملی در استان اردبیل افزود: در این استان ۳۳ هزار و ۷۹۳ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از ۶۳ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل باشیم.

حیدری با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل تامین شده است، افزود: در برخی از شهرها از جمله گرمی، واحد های مسکن بصورت خانه‌های ویلایی در اختیار واجدان شرایط قرار گرفته است.

وی افزود: برای ساخت مسکن در اردبیل با کمبود زمین مواجه هستیم و تاکنون در شهرستان اردبیل برای سه هزار و ۵۰۰ واحد زمین تامین شده و برای ساخت دیگر واحدها بدنبال تامین زمین در مکان مناسب هستیم.

۱۸۰ واحد مسکن در استان اردبیل آماده تحویل به متقاضیان شد

حیدری همچنین از آغاز عملیات اجرایی یک هزار و احد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل خبر داد و گفت: این واحدها با زیربنای کل ۱۴۵ هزار متر مربع و زیربنای مفید ۹۵ هزار متر مربع احداث و برای تکمیل آن پنج هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: برای احداث این واحدها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

حیدری ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت است و در حال حاضر فعالیت محوری دولت سیزدهم در جامعه محسوب می‌شود که می‌تواند مشمول تمامی اقشار جامعه فاقد مسکن شود.

وی یادآورشد: با عرضه مسکن ارزان‌قیمت تلاش می‌شود تا از یک سو از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری و امکان مالکیت برای مصرف‌کننده نهایی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل۳۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.