افتتاح چند طرح عمرانی و تولیدی در قلعه گنج

رئیس بنیاد مستضعفان کشور امروز در شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج چند طرح عمرانی وتولیدی را افتتاح کرد.

در سفر سعیدی کیا به قلعه گنج طرح‌های عمرانی و تولیدی در روستا‌های سخت گذر و دور افتاده جهلدر و بنگرون شامل امکانات بهداشتی، آموزشی و کشاورزی و دامداری افتتاح و زندگی در این دو روستای از نو با امکانات ویژه آغاز شد.

مجری طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج به خبرنگار ما گفت: ساکنان این دو روستا پیش از این پراکنده در کوهستان‌های منطقه به کار دامداری مشغول بودند و با یکجا نشینی آنان اکنون امکانات زندگی برای آن‌ها فراهم شده است.

امروز طرح آبرسانی این دو روستا با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مشترک بنیاد علوی و اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.

مسعود حیدروند با بیان اینکه طرح توسعه روستایی جهلدر و بنگرون ۸ ماهه اجرا شده افزود: برق این دو روستا نیز از انرژی خورشیدی تامین شده است.

وی همچنین از ساخت و تجهیز ۵۸ واحد مسکونی متناسب با فرهنگ بومی منطقه در این دو روستا خبر داد و گفت:: برای هر خانوار یک واحد مرغداری نیز در روستا ایجاد شده است.

حیدروند همچنین از تجهیز مدرسه در این دو روستا، احداث خانه ورزش، آموزش صنایع دستی و مرغداری و همچنین آموزش نهضت سواد آموزی با همکاری فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش در این دو روستا خبر داد.

همچنین خانه بهداشت روستای چاه زردان و مجتمع طرح تامین آب روستایی منطقه تمگران قلعه گنج افتتاح شد.

با بهره برداری از طرح آبرسانی مجتمع روستایی تمگران بیش از ۳ هزار نفر در ۹ روستا از آب آشامیدنی سالم وبهداشتی بهره‌مند شدند.

خانه بهداشت روستایی چاه زردان با اعتبار افزون بر ۱۰۵ میلیون تومان از محل اعتبارات مشترک بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ساخته و تجهیز شده است.

با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج یک مگاوات از نیروگاه ۴ مگاواتی خورشیدی قلعه گنج امروز به شبکه سراسری برق متصل شد.

امروز همچنین قرارداد ساخت ۴ مگاوات دیگر نیز بین شرکت برق صبا و و شرکت ایرانی _. آلمانی پرچینگ منعقد شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی مرکزی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: این طرح در راستای سیاست‌های رهبرمعظم انقلاب و برای حمایت از مناطق محروم در قلعه گنج ساخته می‌شود.

محمدباقر موسوی افزود: در مجموع برای ساخت این نیروگاه ۴ مگاواتی ۴۵ میلیارد تومان از طریق شرکت سرمایه گذار تامین می‌شود .

سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان عصر امروز با شرکت در جشن نیمه شعبان از جوانان نخبه قلعه گنج تجلیل میکند.