برای ساختمان سازی به چه مصالحی نیاز داریم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر قصد ساختن یک ساختمان یا یک ویلا را دارید پیش از هر چیزی باید با مصالح مورد نیاز برای ساخت آن و از قیمت مصالح ساختمانی اطلاع داشته باشید. در همین راستا عواملی تاثیرگذار بر مقدار خرید انواع سنگ ساختمان و … وجود دارد که عبارت‌اند از نوع اسکلت سازه، منطقه ساخت و ساز، تعداد طبقات و متراژ ساختمان.

بنابراین اگر می‌خواهید با انواع مصالح ساختمان آشنا شده و از قیمت بروز مصالح ساختمانی مطلع باشید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا آن‌ها را به همراه سایت پیندو برای اطلاع از قیمت‌ها معرفی کنیم.

لیست مصالح مورد نیاز در ساختمان سازی

این لیست شامل تمامی موارد مورد استفاده در ساخت سازه، تعمیر یا بازسازی ساختمان است. قابل ذکر است که بدانید متریال و مصالح متنوعی مانند سنگ، فولاد، بتن، آجر و چوب در ساختمان سازی نقش دارند.

شما می‌توانید مقدار مصالح ساختمانی خود را با توجه به مواردی مانند شرایط آب‌وهوایی منطقه، تعداد طبقات ساختمان، ارتفاع و نوع کاربری سازه خود مشخص کنید.

در ادامه پرکاربردترین مصالح ساختمانی را به شما معرفی می‌کنیم:

بتن (مقاوم‌سازی ساختمان)

بتن را به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی می‌شناسند که از ترکیب آب و سیمان حاصل می‌شود. از آنجایی که بتن مقاومت بسیار زیادی دارد، از آن برای ساخت انواع سازه بسیار استفاده می‌شود؛ اما به این دلیل که مقاومت کششی کمی دارد، باید قبل از استفاده در ساختمان سازی حتماً تقویت شود.

لازم به ذکر است که بدانید بتن مسلح در برابر نیروهای فشاری تحمل بالایی داشته و علاوه بر آن در برابر نیروهای کششی نیز مقاومت بسیاری از خود نشان می‌دهند. برای مسلح کردن بتن باید از میلگرد (آرماتوربندی) استفاده کرد. در صورتی که بتن آرماتوربندی شده باشد، در برابر نیروهای کششی، ترک‌خوردگی و ترکیدن بتن مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

برای خرید انواع مصالح ساختمانی یا مطلع شدن از قیمت مصالح ساختمانی می‌توانید به سایت محبوب پیندو سر بزنید و از باکیفیت‌ترین مصالح برای ساخت سازه‌های خود برخوردار شوید.

ملات (پیوند دهنده مصالح ساختمانی مختلف)

در امر ساختمان سازی انواع ملات وجود دارند که از حلال و ذرات پرکننده به وجود می‌آیند. ازجمله انواع ملات‌های ساختمانی می‌توان به موارد مختلفی مانند ملات شفته آهک، گچ، ماسه سیمان و ملات گل رس اشاره کرد که در چسباندن مصالح مختلف ساختمانی نقش بسیار مهمی دارند.

سایت پیندو به عنوان سایتی عالی برای فروش مصالح ساختمانی به شما معرفی می‌شود.

آجر (شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی)

آجر به عنوان یکی از ضروری‌ترین مصالح ساختمانی در امر ساختمان سازی به حساب می‌آید که در ساخت تمامی آجرها از خاک رس استفاده می‌شود؛ اما جالب است که بدانید برای ساخت آجر آهکی تنها کافی است تا به خاک رس سنگ‌دانه‌های سیلیسی افزوده و برای ساخت آجرهای رسی به آن سیلیکات‌های آلومینیوم اضافه کنید. اگر به دنبال افزایش مقاومت و دوام سازه در آجر مورد استفاده هستید، می‌توانید از آجرهای نسوز استفاده کنید.

برای مشاهده قیمت مصالح ساختمانی می‌توانید به سایت پیندو مراجعه کنید و به‌صرفه‌ترین مصالح و متریال‌ها را خریداری کنید.

برای ساختمان سازی به چه مصالحی نیاز داریم؟

فولاد (ضروری‌ترین جزء ساختمان)

فلزات مختلفی مانند چدن، فولاد و آلومینیوم در ساختمان سازی استفاده می‌شوند و هر یک از آن‌ها نسبت به ویژگی‌هایی خاصشان، در قسمت‌های مختلف ساختمان کاربرد دارند. در بین این فلزات، فولاد سختی بسیار بالایی داشته و به خاطر خاصیت جوش‌پذیری و قابلیت خم کاری که دارد نقش اساسی را در امر ساخت و ساز ایفا می‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای مشاهده قیمت مصالح ساختمانی و خرید انواع سنگ ساختمان به سایت پیندو رجوع کنید.

ورق‌های فولادی (پرکاربردترین مقاطع در ساخت و ساز)

این ورق‌ها در امر ساخت و ساز نقش پررنگی دارند. ازجمله کاربردهای انواع ورق‌های فولادی می‌توان به استفاده در ساخت دیوارهای داخلی، سقف، قاب در و پنجره، عایق‌های خارجی دیوارها و همچنین بام خانه‌ها اشاره کرد.

ورق سیاه، ورق روغنی، ورق استیل و ورق گالوانیزه ازجمله ورق‌هایی هستند که در قسمت‌های مختلف ساختمان نقش‌هایی مهم و اساسی ایفا می‌کنند. از آنجایی که ورق‌های گالوانیزه در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارند، از آن‌ها علاوه بر بخش‌های مختلف ساختمان، در ساخت لوله‌های تاسیسات ساختمان نیز استفاده می‌شود. ازجمله ورق‌های گالوانیزه می‌توان به ورق رنگی، ورق سینوسی و ورق شادولاین اشاره کرد.

گچ (جهت سفیدکاری و زیباسازی فضای داخلی ساختمان)

شما می‌توانید کارهای مختلفی مانند سفیدکاری ساختمان، هموار کردن سطوح، سرامیک کاری، کاشی‌کاری و به وجود آوردن سقف‌های کاذب در ساختمان را به وسیله پودر گچ انجام دهید. از پودر گچ در ساخت ملات، المان‌های دکوراتیو و پنل‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود.

تیرآهن و پروفیل‌های فولادی (جهت ساخت تکیه گاه و ستون‌های ساختمان)

از تیرآهن و پروفیل‌های فولادی در سازه‌هایی که اسکلت فلزی دارند استفاده می‌شود. تیرآهن بیشتر در ساخت قسمت‌هایی مانند خرپا، ستون، پل و بیم کاربرد داشته و از پروفیل‌های فولادی نیز در مواردی چون قوطی، سپری، ناودانی و نبشی استفاده می‌شود.

ازجمله کاربردهای نبشی می‌توان به ساخت سکوها، تکیه‌گاه‌های عمودی و افقی، پشتیبانی تیرها، ستون‌ها و…… اشاره کرد. برای ساخت تکیه‌گاه‌ها و ستون‌ها در ساختمان از قوطی‌های فولادی و مقاطعی توخالی با سطح مقطع مربعی استفاده می‌شود.

سیمان (ماده‌ای چسبنده در امر ساختمان سازی)

برای ساخت انواع بتن و ملات از ترکیب پودر سیمان، ماسه، شن و سنگ استفاده می‌شود؛ قابل ذکر است که بدانید سیمان از نظر مقاومت تاثیر چندانی در کیفیت بتن نداشته و تنها به عنوان ماده‌ای چسبنده برای ساختن انواع بتن و ملات نقش دارد.

برای ساختمان سازی به چه مصالحی نیاز داریم؟

جمع بندی

امروزه افراد زیادی به سمت ساختمان سازی گسترده یا شخصی روی آورده‌اند که برای هردوی این‌ها داشتن مصالح ساختمانی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه حرف اول را می‌زند؛ بنابراین اگر شما هم قصد ساختن یک سازه را دارید، بی‌شک به مصالحی باکیفیت نیاز پیدا خواهید کرد که قیمت مصالح ساختمانی مناسب نیز داشته باشند. در همین راستا ما به شما سایت پیندو را معرفی می‌کنیم تا بتوانید تمامی نیازهای خود را از بابت فروش مصالح ساختمانی رفع کنید. برای مشاهده قیمت بروز مصالح ساختمانی می‌توانید روی این سایت حساب باز کنید.

نکته قابل توجه درباره این مصالح ساختمانی وزن تیرآهن، وزن نبشی و همچنین دیگر پروفیل‌های فولادی است که هزینه مقدار این مقاطع در ساختمان سازی را تعیین می‌کند. برای استفاده از این مقاطع تنها کافی است قیمت مصالح ساختمانی را از سایت پیندو استعلام بگیرید.