بررسی توسعه صادرات مصالح ساختمانی به آفریقا

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت از برگزاری میز کالا- منطقه‌ای بررسی راهکارهای توسعه صادرات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران به کشورهای آفریقایی در روز شنبه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرزاد پیلتن اظهار داشت: میز کالا- منطقه‌ای بررسی راهکارهای توسعه صادرات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران به کشورهای آفریقایی در روز شنبه ۱۲ مهرماه در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: این میز در چارچوب برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران جهت معرفی بازارهای جدید صادراتی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان و با توجه نیازهای کشورهای آفریقایی و ظرفیت‌های صادرات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی به کشورهای آفریقایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نشست علاوه بر شرکت‌های خصوصی تولیدکننده و صادرکننده محصولات مذکور، نمایندگان دستگاه‌های دولتی مانند وزارت امور خارجه، ستاد آفریقا، وزارت راه و شهرسازی و اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های ذی‌ربط و همچنین شرکت‌های حمل و نقل کالا حضور پیدا خواهند کرد.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیرخانه کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا به موازات توسعه صادرات به کشورهای همسایه، در راستای معرفی بازارهای جدید صادراتی به صادرکنندگان، برنامه‌های متنوعی را برای معرفی بازارهای جدید هدف صادراتی از جمله در قاره آفریقا در دستور کار خود قرار داده است.

پیلتن همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل نزدیکی که با سفارتخانه‌های ایران در کشورهای آفریقایی برقرار است، با معرفی بازارها و تجار علاقمند آفریقایی به طرف‌های ایرانی، سطح روابط تجاری با قاره آفریقا را به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا برسانیم.

گفتنی است، کشورهای آفریقایی به دلیل افزایش جمعیت و قرار گرفتن در مسیر توسعه و شهرنشینی، بازار مناسبی برای بسیاری از مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران محسوب می‌شوند.