بررسی دلایل استفاده از روان کننده بتن

روان کننده بتن یکی از مهم‌ترین افزودنی‌های شیمیایی است، این ماده شیمیایی به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارد، امروزه در زمینه‌های مختلف ساخت و ساز به کار می‌رود.

روان کننده بتن یکی از مهم‌ترین افزودنی‌های شیمیایی است، این ماده شیمیایی به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارد، امروزه در زمینه‌های مختلف ساخت و ساز به کار می‌رود. قیمت روان کننده بتن را در سایت کپکو کالا مشاهده بفرمایید.صنعت ساخت و ساز از مهم‌ترین صنایع است که نیازمند مصالح با کیفیت است. یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی که کاربرد زیادی دارد، بتن است. برای پایه ریزی یک ساختمان، بتن از مهم‌ترین مصالح محسوب می‌شود. با این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که بتن باید بهترین کیفیت را داشته باشد. مواد روان کننده بتن، موادی هستند که با بهبود کارایی و کیفیت بتن اهمیت زیادی دارند.

ساخت یک بتن با کیفیت مناسب بدون اضافه کردن مواد افزودنی ممکن نیست. برای بهبود خواص بتن و کنترل کردن فاکتورهای مورد نظر، باید یک سری مواد شیمیایی روان کننده را به آن اضافه کنیم. وقتی به بتن مواد روان کننده اضافه می کنیم، نرم و شکل پذیر می‌شود. یکی از مواردی که در بتن باعث ایجاد مشکل در هنگام کار می‌شود، اصطکاک است که به دلیل چسبندگی بتن ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل از روان کننده بتن استفاده می کنیم. برای انجام کارهای ریخته گری باید بتن سیال و روان داشته باشیم، از نام این مواد افزودنی هم کاملا مشخص است که باعث روان و سیال شدن بتن می‌شوند.

مواد روان کننده به اشکال مختلف عرضه بازار می‌شوند. این مواد افزودنی به صورت گرد و مایع در اختیار مشتری قرار می گیرند. اضافه شدن این افزودنی ها به بتن باعث می‌شود بتن اصلاح شود و کارایی آن بهتر شود. هنگام تشکیل بتن و ترکیب کردن آب و سیمان و سنگدانه‌ها، وقتی که آن‌ها را مخلوط می‌کنیم یا بعد از این که این مواد به طور کامل ترکیب شدند، می توانیم از مواد روان کننده بتن استفاده کنیم.ضد یخ بتن هم یکی از مرسوم ترین افزودنی های بتن است که در فصل زمستان از آن استفاده می شود که البته کپکو به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان ضد یخ بتن در ایران است می توانید جهت اطلاع از قیمت ها و موجودی محصولات شرکت به سایت کپکو کالا (www.capcokala.com ) مراجعه بفرمایید.

 

فوق روان کننده بتن

کاربرد های روان کننده بتن چیست ؟ و کجا استفاده می شوند؟

مواد افزودنی روان کننده به عنوان کاهنده آب نیز به فروش می‌رسند. هنگامی که اسلامپ بتن در وضعیت ثابت است، استفاده از مواد روان کننده باعث کاهش آب بتن می‌شود. وقتی با این مواد کاهنده آب بتن را کاهش می‌دهیم، بتن مقاومت بیش‌تر پیدا خواهد کرد. با استفاده از این مواد کاهنده آب در بتن، این امکان ایجاد خواهد شد که در شرایط مقاومت ثابت و عیار سیمان کم، بدون افزایش میزان آب اسلامپ بتن را افزایش دهیم. روان کننده‌ها در انواع مختلف طراحی می‌شوند، سه گروه اصلی مواد روان کننده شامل موارد زیر است: روان کننده معمولی، روان کننده کندگیر‌ کننده، روان کننده تندگیر کننده. این سه گروه از مواد روان کننده ویژگی‌های متفاوت دارند. هر یک گروه‌های کاهنده آب، به نوبه‌ی خود بر کیفیت بتن تاثیر می‌گذارند.

استفاده از مواد کاهنده آب در بتن، باعث افزایش روانی و اسلامپ بتن می‌شود، آب بتن را کاهش می‌یابد. وقتی از این مواد کاهنده و روان کننده استفاده می کنیم، عیار سیمان نیز کاهش می‌یابد. مقاومت بتن در جنبه‌های مختلف نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

از آن جایی که مواد روان کننده بتن در انواع مختلف طراحی می‌شوند، فرمول ساخت آن‌ها نیز متفاوت است. یکی دیگر از مواد و افزودنی های بتن که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد فوق روان کننده بتن است که میتوانید قیمت فوق روان کننده بتن را هم در سایت کپکو کالا مشاهده بفرمایید.مهم‌ترین عناصری که برای تولید مواد روان کننده مورد استفاده قرار می گیرند، مواد آلی محلول در آب هستند. برای ساخت این مواد هم چنین از عناصر و ترکیبات زیر بهره می‌جویند: نمک کلسیم، سدیم و آمونیوم، اسید لیگنوسولفونیک، نمک‌های نفتالین، کربوهیدرات‌‌ها، اسید‌های هیدروکسی کربوکسیلیک.