بیشترین معاملات مسکن در کدام مناطق تهران است؟

بررسی‌ها نشان داد آپارتمان‌های منطقه پنج تهران با ثبت ۱۳۹۳ معامله بیشترین تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲گانه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش 9 صبح؛ مرکز آمار ایران در گزارشی که اخیرا منتشر کرده به بررسی آخرین تغییرات قیمتی و تعداد معاملات انجام شده در آپارتمان و ساختمان­‌های مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران پرداخته است.

بر اساس این گزارش، کل معاملات انجام شده در تیرماه سال جاری در ساختمان­‌های مسکونی پایتخت ۸۶۸۵ بوده که سهم آپارتمان از این میزان،  ۸۳۷۴ واحد، ویلایی۱۲۴ و سایر ساختمان­‌های مسکونی ۱۸۷ اعلام شده است.

بیشترین تعداد معاملات انجام شده در بخش آپارتمان با ۱۳۹۳ متعلق به منطقه پنج و کمترین آن هم مربوط به منطقه ۱۹ تهران با هشت معامله است.

در دوره مورد بررسی، بیشترین معامله ساختمان‌­های ویلایی به منطقه ۱۴ با ۱۶ معامله‌ و کمترین آن هم متعلق به مناطق ۹ و ۱۹ بوده که هیچ معامله‌ای در آنها ثبت نشده است. در مناطق ۳،۶،۱۶،۲۱،۲۲ هر کدام دو معامله ویلایی انجام شده است.

همچنین ۱۸۷ معامله در سایر ساختمان­‌های مسکونی تهران ثبت شده که منطقه ۱۵ با  ۲۳ معامله در تیرماه سال جاری از بیشترین تعداد برخوردار بوده است. در مناطق ۱۹،۲۰،۲۱ هم هیچ معامله ای در این بخش انجام نشده است.

قیمت هر متر آپارتمان تهران چقدر است؟

اما بررسی جریان قیمت آپارتمان‌های معامله شده در تهران نشان می‌دهد که متوسط قیمت آپارتمان­‌فروش رفته در مناطق ۲۲گانه به حدود  ۴۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده که منطقه یک با متوسط قیمت ۸۴ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان بیشترین و منطقه ۱۷ با متوسط قیمت ۲۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان کمترین قیمت را به خود اختصاص داده ­اند، بنابراین فاصله قیمت هر متر آپارتمان در گران­‌ترین و ارزان­‌ترین منطقه تهران ۶۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است.

همچنین مناطق سه و دو بعد از منطقه یک، جزو گران­ترین مناطق تهران گزارش شده­‌اند؛ به‌طوری که متوسط قیمت در منطقه دو،‌  ۶۶ میلیون و ۸۱۸ هزار تومان و در منطقه سه،‌  ۷۵ میلیون و ۸۱ هزار تومان است.

بر اساس این گزارش، مناطق ۱۶ و ۱۸ بعد از منطقه ۱۷ ارزان­‌ترین مناطق پایتخت هستند؛ به این صورت که متوسط قیمت آپارتمان­‌های مسکونی فروش رفته در منطقه ۱۶، حدود  ۲۳میلیون و ۴۷ هزار تومان و در  منطقه ۱۸  متری ۲۳ میلیون و ۱۰۸ هزار تومان­ است.

طبق گزارش اولیه مرکز آمار ایران، آپارتمان‌های تهران به طور متوسط ۴۵.۲ درصد نسبت به تیرماه پارسال گران شده  و تورم نقطه به نقطه در این بخش ۹.۷ درصد افزایش داشته است.