تولیدکنندگان‌ مصالح ساختمانی غیر استاندارد احضار می‌شوند

مدیرکل استاندارد البرز از اجرای طرح ویژه نظارت بر تولید‌کنندگان تیرچه و بلوک ساختمانی غیر استاندارد در سطح استان خبر داد و اعلام کرد که متخلفان برای اعمال قانون به مراجع قضایی احضار می‌شوند.

به گزارش روزگارمعدن، امیر حسین محتشم با اشاره به نشست مشترک اخیر کارشناسان اداره کل استاندارد و نظام مهندسی استان البرز گفت: در این نشست ضرورت اجرای دقیق ضوابط قانونی و دقت عمل مهندسان ناظر به ویژه در خصوص نظارت بر مصالح ساختمانی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت. وی از شهروندان البرزی درخواست کرد، در صورت مشاهده و آگاهی از مکان واحد‌های زیر زمینی تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد، مراتب را به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند تا متخلفین شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

محتشم از شناسایی و معرفی یکی از واحد‌های غیر مجاز تولید تیرچه نامرغوب به مراجع قضایی خبر داد و گفت: دادگاه برای این متخلف حکم شش ماه حبس تعزیری و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی صادر کرد. وی خطاب به انبوه سازان و دیگر عوامل دست اندر کار ساخت‌وساز‌ها تصریح کرد: تیرچه و خرپای تیرچه مشمول استاندارد اجباری است، لذا استفاده انواع نامرغوب این نوع مصالح ساختمانی خودداری کنند.

مدیر کل استاندارد البرز گفت: رعایت الزامات استاندارد ملی در استحکام بنا به ویژه در مقابل حوادث غیر مترقبه و طبیعی بسیار موثر است. کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید‌کننده به رعایت ضوابط، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است. طبق قانون تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.