ریزش ساختمان قدیمی شادآباد

ساعت ۵:۵۵ دقیقه بامداد امروز، پس از دریافت خبر آوار یک ساختمان از سوی همسایگان، ستاد فرماندهی آتش نشانی بی درنگ نیروهای آتش نشانی ایستگاه ۸۷ و گروه امداد و نجات ۵ این سازمان را عازم میدان الغدیر، خیابان انصاری، کوچه جعفری کرد.

رضا قدیانلو افسر آماده منطقه ۴ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد چگونگی وقوع این حادثه، گفت: یک باب ساختمان در مرحله فوندانسیون و در مجاورت حسینیه دو طبقه ی قدیمی ساز به مساحت ۸۵ متر مربع، به دلیل نامعلوم باعث ریزش ساختمان قدیمی شده بود، به طوری که کل ساختمان فرو ریخته و بنا به اظهار همسایگان در زمان وقوع این حادثه کسی در ساختمان ساکن نبوده است.

وی افزود: نیروهای عملیات پس از بررسی موقعیت حادثه مشاهده کردند با توجه به ریزش ساختمان، مقداری از آوار ساختمان بر روی سقف آشپزخانه دو واحد مسکونی دیگر نیز فرود آمده و باعث ترک خوردگی سقف آشپزخانه ها شده بود.

قدیانلو تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از نصب نوار های هشدار دهنده در اطراف محل حادثه با استفاده از الوار و وسایل تخصصی نجات برای ایمن سازی سقف، مشغول عملیات آوار برداری از روی سقف این دو ساختمان شدند و برای اطمینان از نبود افراد گرفتاردر زیر آوار ساختمان، عملیات آوار برداری و جستجو را انجام دادند.

وی گفت: پس از جستجوی کامل و حصول اطمینان از نبود افراد محبوس شده در زیر آوار و نخاله های ساختمانی، محل حادثه برای انجام اقدامات قانونی دراختیارعوامل شهرداری قرار داده شد.

علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان پیشگیری در دست بررسی است.