زمین های موردنیاز برای ساخت مسکن ملی فراهم خواهد شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین بخش عمده‌ای از اراضی مورد نیاز ساخت مسکن ملی در استان‌های کشور توسط سازمان ملی زمین مسکن، خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، علی نبیان در خصوص تامین اراضی توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای مسکن ملی در استان‌های سراسر کشور،‌ گفت: در سطح کشور بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مجموعه دستگاه‌های متولی ساخت مسکن از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد، اراضی بخش عمده‌ای از طرح مسکن ملی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده و در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای متولی ساخت مسکن قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی شده و مورد توافق، پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت مسکن توسط نهادها و دستگاه‌های متولی ساخت مسکن برای گروه‌های میان درآمدی و کم‌درآمدی با همکاری تعاونی‌های خوش‌سابقه در تمامی استان‌ها آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد طرح اقدام ملی در استان زنجان خبر داد و با اعلام اینکه زمین این واحدها در استان توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است، اعلام کرد: در استان قزوین نیز بیش از ۹۰۰۰ واحد مسکن ملی باید احداث شود که عملیات احداث ۱۲۰۰ واحد آن در هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در مهرگان آغاز شد.

نبیان ادامه داد: در استان قزوین به عنوان یکی از استان های مهم کشور، ۶۰ درصد اراضی مسکن ملی تامین شده است و در حال برنامه ریزی هستیم تا باقیمانده اراضی این استان نیز تامین و کار ساخت آنها نیز آغاز شود.