سود ۵ درصدی وام قانون جهش تولید مسکن برای دهک‌های کم‌درآمد

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزییات قانون جهش تولید مسکن، گفت: سود وام قانون جهش تولید برای دهک‌های کم درآمد ۵ درصد خواهد بود.

دیدارنیوز ـ محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری تشریح قانون تولید و سامانه املاک و مسکن در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه قرار است در برنامه اجرایی قانون جهش تولید وام با چه سودی پرداخت شود اظهار کرد: برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن هنوز تصویب نشده و احتمالاً طی هفته آینده یا دو هفته آینده در شورای عالی مسکن مطرح و تصویب می‌شود.

وی تاکید کرد بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی وام با عدد قابل قبولی که در توان پرداخت گروه‌های هدف باشد اعطا خواهد شد و این رقم برای دهک‌های کم درآمد ۵ درصد خواهد بود.
وی تصریح کرد: در راستای مساعدت حداکثری دولت در سود نحوه واگذاری زمین و مصالح ساختمانی برای دهک‌های اول، دوم و سوم منظور خواهد شد. در برنامه اجرایی قانون جهش تولید، پرداخت وام با سود ۵ درصد برای دهک‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر مبلغ وام پرداختی در طرح تولید گفت: وام‌های پرداختی متفاوت بوده و بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود ضمن اینکه کارمزد نیز برای دهک‌های درآمدی متفاوت است. در مجموع عدد وام و کارمزد ثابتی در تهران برای اجرای قانون جهش مسکن نخواهیم داشت. اجازه بدهید پس از تصویب رقم تسهیلات را اعلام کنیم.