قیمت سیمان در بیرجند افزایش نداشته است| هر پاکت ۳۵ هزار تومان

چاجی؛نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بیرجند گفت: قیمت سیمان در بیرجند افرایش نداشته و هر پاکت همان ۳۵ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار بازار، از سال گذشته تا کنون بارها و بارها اخبار مختلف در خصوص سیمان در صدر خبرهای رسانه‌های خراسان جنوبی بود. از  بازار طلای خاکستری یا همان سیمان گزارشات مختلفی از کمبود، و یا افزایش قیمت این محصول پر کاربرد در حالی منعکس شده بود که خراسان جنوبی دو کارخانه سیمان دارد و تا جایی که محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر ارسال می‌کند.

یک روز حکایت افزایش قیمت سیمان، یک روز حکایت نبود سیمان و هرازگاهی بازار نوسان سیمان صدای مردم را بلند کرده بود.

در ابتدای امسال قطعی‌های برق سبب شد تا کارخانه‌های سیمان چراغ تولید را خاموش کنند که این امر سبب نایابی سیمان و گرانی و باز سبب رونق گرفتن کار دلالان این طلای خاکستری شد.

اما بار دیگر در برهه‌ای از همان ابتدای سال حرف از بورسی شدن سیمان قائنات به میان آمد و سیمان باقران هم که تا چندی پیش بیشتر تولیداتش را روانه صادرات به دیگر نقاط داشت نگرانی‌های مردم را بیشتر و بیشتر کرد، مردمی که پس از سال‌های سال پس‌انداز به فکر ساخت و ساز افتاده بودند با این روالی که قیمت هر پاکت سیمان خود را به ۴۵ هزار تومان و حتی ۵۰ هزار تومان رسانده بود.

این در حالی بود که ماجرا به اینجا ختم نشد چرا که با روی کار آمدن دولت جدید همان طور که در رسانه ملی حرف از کاهش قیمت سیمان به میان آمد با پیگیری‌های خبرنگار بازار کاهش قیمت‌ها به بیرجند هم رسید.

آن گونه که با روی کار آمدن دولت رئیسی سیمانی که در بیرجند خود را به ۵۰ هزار تومان رسانده بود. اما پس از مدت کوتاهی در بازار مصالح ساختمانی به ۳۵ هزار تومان رسید.

اما از هفته گذشته زمزمه افرایش قیمت سیمان به گوش میرسد برای اطلاع بیشتر به سراغ نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بیرجند رفتیم وی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در هفته گذشته شاهد زمزمه‌های افزایش قیمت سیمان در بازار هستیم.

علی چاجی با بیان اینکه گویا انجمن سیمان داران مصوبه افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ درصدی سیمان را تهیه کرده است، گفت: اما تا این لحظه افزایش قیمت سیمان توسط وزارت صمت مورد قبول قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در خرده فروشی‌های سطح شهر همان ۳۵ هزار تومان است گفت: سیمان قاین و یا سیمان باقران فرقی ندارد هر دو در خرده فروشی‌ها با همان قیمت ۳۵ هزار تومان است اما درب کارخانه پاکتی ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

چاجی تاکید کرد: در حال حاضر بازار  راکد است و قیمت دیگر مصالح ساختمانی هم افزایش نداشته است.
۱۶