قیمت ماسه و سیمان از ابتدای امسال تاکنون سه برابر شده است

قیمت سیمان از ابتدای امسال تاکنون سه برابر شده است دنیای معدن – مهدی شیخی بیان کرد: قیمت سیمان از ابتدای امسال تا اکنون سه برابر شده و گرانی دوباره ماسه و سیمان و گچ و سفال جرقه افزایش قیمت اقلامی چون آجر را هم زده است.

به گزارش دنیای معدن، دبیر اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی تهران، بازار سیمان را به شدت افسار گسیخته توصیف کرد و گفت که قیمت هر تن سیمان فله ای از ۵۵۰ هزار تومان در ابتدای امسال به رقم ۱.۵ میلیون تومان و قیمت هر کیسه سیمان هم از ۱۴ هزار تومان در ابتدای امسال با قیمت ۷۵ هزار تومان به دست مشتری می رسد.

مهدی شیخی نیا در گفتگویی مهمترین دلیل افزایش قیمت سیمان در سالجاری را ورود سیمان به بورس کالا دانست و اضافه کرد: نهادهای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی نظارت بر صنف مصالح ساختمانی را فراموش کرده است .

وی تایید کرد که قیمت سیمان از ابتدای امسال تا اکنون سه برابر شده و گرانی دوباره ماسه و سیمان و گچ و سفال جرقه افزایش قیمت اقلامی چون آجر را هم زده است.

شیخی نیا گفت که به دلیل همین افزایش قیمت شدید مصالح ساختمانی در سالجاری برخی از سازندگان ساختمانی سرعت ساخت وساز را کند کرده اند تا تکلیف بازار مصالح ساختمانی مشخص شود.