معاون استاندار کرمانشاه: سرعت ساخت راه‌آهن منطقه غرب استان باید افزایش یابد

کرمانشاه – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر تسریع در ساخت راه آهن استان از کرمانشاه به سمت اسلام آباد غرب و خسروی تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه راه‌آهن کرمانشاه فراهم شده و باید برای تسریع در اجرای آن، پیگیری‌های لازم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «منوچهر فخری» روز چهارشنبه در نشست پیگیری و بررسی اقدامات انجام شده در راستای تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه توسعه‌ای راه‌آهن کرمانشاه – خسروی، اظهار داشت: مدیران ذیربط موظف هستند که اقدامات لازم را برای جذب اعتبارات و منابع ملی انجام دهند و پیگیری های موثر در این زمینه الزامی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: توسعه و اجرای راه آهن منطقه غرب بدن شک تاثیر بسزایی در رشد و پیشرفت استان خواهد داشت و منجر به رونق اقتصادی بیش از پیش منطقه نیز خواهد شد.

وی گفت: تمرکز همه تلاش ها و پیگیری ها برای جذب اعتبارات و منابع ملی برای تسریع در اجرای راه آهن منطقه غرب استان ضروری است و از مسئولین ذیربط می خواهیم که در این زمینه پیگیری ها را افزایش دهند.

راه آهن کرمانشاه در سال ۹۶ و به عنوان طرح راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر افتتاح شد. طـرح راه آهـن غرب کشور بصـورت یـک خطه، بـا سرعـت ۱۶۰ کیلومتر مسافری و ۱۲۰ کیلومتر باری مشتمل بر محورهای اراک (سمنگان) – کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه – خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر و همدان – ملایر (جوکار) به طول ۷۵ کیلومتر می باشد.

کرمانشاه بزرگ ترین شهر کُردنشین و مهمترین شهر منطقه مرکزی غرب ایران به شمار می رود و به دلیل مجاورت با شهرهای زیارتی کربلا و عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.