نقش مهم فناوری نوین و مدیریت هوشمند در امور عمرانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: استفاده و بهره گیری از فناوری نوین در امور عمرانی می‌تواند نقش مهمی در مدیریت هوشمند استان تهران داشته باشد.
نقش مهم فناوری نوین و مدیریت هوشمند در امور عمرانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در مراسم تکریم تواهن معاون پیشین هماهنگی امور عمرانی استانداری؛ با بیان اینکه استان تهران از نگاه و عملکرد چندوجهی با دیگر استان‌های کشور متمایز است گفت: تمرکز جمعیت، امکانات و منابع و همچنین تنوع فرهنگی، قومی و زبانی استان تهران را از دیگر استان‌ها متمایزکرده است.

وی با اشاره به اینکه استان تهران همچنین ازلحاظ موقعیت سیاسی و اجرایی در سطح کشور با دیگر استان‌ها متفاوت است عنوان داشت: با ید برنامه های استان تهران رابه صورت کارشناسی و علمی دنبال، و تلاش کرد تا استان تهران به عنوان الگوی سایر استان ها قرار بگیرد و این شرایط مسئولیت استان تهران را چند برابر می کند.

وی ادامه داد: توجه، برنامه ریزی جامع و هماهنگی یکی از ضرورت‌های قطعی و حتمی است که باید هدف گذاری به این سمت پیش برود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران دستیابی به شرایط مناسب و توسعه پایدار در حوزه های مختلف، ایجاد و تقویت بستر های مناسب جهت ارتقاء وضعیت زیست پذیری در استان، جلب مشارکت حداکثری و افزایش رضایتمندی با بهره گیری و استفاده از ظرفیت های اجتماعی را از اهداف و برنامه های خود دانست و گفت: تحقق این اهداف و اجرایی کردن آن ملزم به یک برنامه ریزی جامع و کارشناسی شده و علمی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مهمترین نکته در استان تهران منابع انسانی است که به عنوان سرمایه ی اجتماعی نیز قلداد می‌شود گفت: این سرمایه عظیم شامل نیروهای متخصص کارآمد و کارشناس در بدنه مجموعه ساختار اجرایی استان است و برای رسیدن به اهداف جامع باید از آنها استفاده کرد.

تقی زاده با بیان اینکه منابع مالی و اعتبارات نقش مهمی در پیش‌برد ورسیدن به اهداف را اجرا می کند ادامه داد: بهره گیری درست از منابع می‌توان در بالا بردن سطح رفاهی استان اثرگذار باشد.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: استفاده و بهره گیری از فناوری نوین در امور عمرانی می‌تواند نقش مهمی در مدیریت هوشمند استان تهران داشته باشد.

تقی زاده نظارت و کنترل در امور عمرانی را یکی از نیازهای مهم دانست و گفت: شفاف سازی و به روز رسانی اطلاعات می‌تواند در سلامت امور کمک به سزایی انجام دهد.