هدر رفت سالانه هزاران میلیارد تومان به دلیل فقدان صنعت لجستیک

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: به دلیل فقدان صنعت لجستیک در صنعت حمل و نقل کشور سالانه هزاران میلیارد تومان هدررفت سرمایه داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام آدم نژاد امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به ایثار رانندگان ولایتمدار در ۲۶ آذر ۶۲ در لبیک به فرمان امام خمینی(ره) و حمل کالاهای اساسی از بندر امام به سایر نقاط کشور گفت: این فداکاری بارها در تاریخ تکرار شد اما این روز ۲۶ آذر ماندگار ماند.

وی با تاکید بر اینکه سهم حمل و نقل در اشتغالزایی، پویایی و چشم اندازهای چندساله بسیار بالاست و گزاره حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: علیرغم اینکه گزارش های زیادی در مورد وضعیت اقتصادی کشور می شنویم اما در بخش حمل و نقل، پروژه های ما همگی رو به جلو هستند و ۱۲ درصد در جابجایی کالا طی یک سال گذشته رشد داشته ایم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طبیعی است تحریم ها تاثیری بر رشد این صنعت داشته باشد یادآور شد: میزان مصرف انرژی در بخش حمل و نقل از اهمیت زیادی برخوردار است از همین رو در حال بررسی و مدیریت آن با استفاده از تکنولوژی های نوین هستیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه حمل و نقل قرار است تفاهم نامه تولید انرژی سبز به امضا برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از گزاره های بخش حمل و نقل را تسری حقوق مسافران به تمام شقوق حمل و نقل د انست و گفت: باید مسافران را از حقوق خود مطلع کنیم.

آدم نژاد دو موضوع بهره وری و اقتصاد حمل و نقل را از دیگر مسائل مهم در این صنعت نام برد و افزود: سالانه هزاران میلیارد تومان در کشور به خاطر فقدان لجستیک هدر می رود.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه چهارم حمل و نقل ۳۸۵ غرفه فعال است که نشان دهنده رشد ۳۵ درصدی تقاضا برای حضور در نمایشگاه نسبت به سال گذشته است و ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در میان شرکت کنندگان حاضر شده اند.