هزار و ۷۵۲ واحد مسکونی به اقشار آسیب پذیر فارس اهدا شد

شیراز-ایرنا-در آیین سالروز تاسیس کمیته امداد که با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری بصورت از راه دور برگزار شد هزار و ۷۵۲ واحد مسکونی به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد فارس اهدا گردید.

به گزارش ایرنا،استاندار فارس روز شنبه در مراسم سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که با حضور ریاست جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد؛ ضمن تبریک اعتیاد شعبانیه گفت: اهمیت به شغل و مسکن روستائیان می تواند موجب مهاجرت معکوس شود.
محمد هادی ایمانیه افزود: امروز به مناسبت تاسیس این شجره طیبه ۱ هزار و ۷۵۲ واحد مسکونی به مددجویان و خانواده های ایتام استان واگذار می شود.
وی در ادامه افزود: استان فارس ۶ درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده است که قاعدتا می بایست از کل واحدهایی که امروز در کل کشور واگذار می شود، ۶ درصد این واحدها به استان فارس تعلق داشته باشد اما ۳ برابر این میزان امروز در استان رسما واگذار می شود که جای تقدیر و تشکر دارد.
ایمانیه با اشاره به اهمیت مسکن و شغل روستائیان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر؛ خاطر نشان کرد: اغلب این واحد ها در روستاها و مناطق محروم استان به بهره برداری رسیده است که امیدواریم این اقدام جزو اهداف اصلی استان مورد توجه دستگاه های دیگر نیز قرار گیرد تا موجب مهاجرت معکوس شود.
مدیر کل کمیته امداد فارس نیز در این مراسم گفت: ۷۰ درصد واحدهایی که امروز رسما به خانواده های ایتام و مددجویان استان فارس واگذار می شود در مناطق محروم و روستاها واقع شده است.
محمد بذرافشان با اعلام این خبر که امروز ۱۷۵۲ واحد مسکونی رسما به مددجویان استان فارس واگذار می شود، افزود: از تعداد ۸ هزار و ۷۴۴ واحدی که در کل کشور واگذار می شود ۱ هزار و ۷۵۲ واحد سهم استان فارس است که ۷۰ درصد این واحدها در مناطق محروم و روستایی واقع شده است.
بذرافشان در ادامه افزود: در کنار این اتفاق مهم طی تفاهم نامه ای با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) فاز اول ساخت ۳۲۰۸ واحد مسکونی نیز در حال انجام است.همچنین ۸۰۰ واحد دیگر نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیر کل کمیته امداد فارس اضافه کرد: امروز و در سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) جشن خودکفایی ۵۰ هزار خانوار نیز برگزار می شود که طبق آخرین آمار ۴۲۷۰ خانوار آن در استان فارس از چرخه حمایتی خارج می شوند تا خانواده هایی دیگری به خانواده امداد اضافه شده و در پروسه توانمندسازی قرار گیرند.