هزینه‌کرد در بخش‌های غیر عمرانی باید کاهش یابد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هزینه‌کرد در بخش‌های غیر عمرانی باید کاهش یابد، گفت: در سال ۹۷ شهرداری تهران توانسته ۴.۴ هزار میلیارد تومان از مطالباتش را وصول کند.
هزینه‌کرد در بخش‌های غیر عمرانی باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس زهرا صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش ارایه شده از عملکرد مالی شهرداری تهران در اسفند سال گذشته گفت: در سال ۹۷ علیرغم تغییر سه شهردار که البته ناخواسته هم بود اما عملکرد شهرداری تهران با توجه به گزارش ارایه شده قابل قبول است.
وی گفت: اینکه در این شرایط با سیاست‌های اتخاذ شده جلوی شهر فروشی گرفته شده است و شهرداری تهران توانسته ۹۲.۵ درصد منابع پیش‌بینی شده را به دست آورد جای خوشحالی دارد.
صدراعظم نوری افزود: شهرداری تهران ۱۰۵ درصد تحقق منابع نقدی داشته است و این در حالی است که در حوزه غیرنقدی تنها ۴۷ درصد منابع محقق شده است.
وی گفت: این سیاستی که شورا در پایان سال گذشته اتخاذ کرد و با تخفیف های مد نظر شهرداری مخالفت کرد باعث شد سیستم شهرداری کمی فعال تر عمل کند.
نوری افزود: وقتی در کشور اجازه فروش نفت نداریم به سمت سایر بخش ها و صادرات سایر کالاها می‌رویم که در شهرداری تهران هم همین اتفاق رخ داده است یعنی وقتی نتوانستند تخفیف های مدنظرشان را بگیرند رفتند سراغ سایر منابع.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما باید برویم به سمتی که هزینه های حوزه غیر عمرانی را کاهش دهیم و به سمت افزایش بودجه بخش عمرانی برویم.
صدراعظم نوری گفت دو نکته در گزارش حسابرسی شهرداری تهران وجود داشت اولا کاهش استقراض و دیگری وصول ۴.۴ هزار میلیارد تومان از مطالباتش را که هر دو جای تقدیر و تشکر دارد.