وزارت صمت مانع افزایش قیمت مصالح ساختمانی شود

متاسفانه وزیر صمت نه تنها هیچ اقدامی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی نکرده بلکه بازار را کاملا رها کرد تا امروز دلالان و واسطه‌گران میدان‌دار و تعیین‌کننده قیمت باشند.

وزارت صمت مانع افزایش قیمت مصالح ساختمانی شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از خانه ملت؛ آقای اقبال شاکری در رابطه با افزایش قیمت سیمان، گفت: مسئول کنترل قیمت مصالح ساختمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که بار‌ها در رابطه با این موضوع در کمیسیون عمران مجلس جلسه برگزار کردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از افزایش قیمت سیمان، اضافه کرد: در حال حاضر تنها کسی که بر قیمت مصالح ساختمانی تاثیری ندارد، وزارت صمت است در حالی که باید بازار را نظارت و کنترل می‌کرد و اجازه افزایش قیمت نمی‌داد.

وی با بیان اینکه برخی سودجویان افزایش قیمت مصالح ساختمانی را بهانه‌ای برای افزایش قیمت مسکن می‌کنند، گفت: افزایش قیمت سیمان و فولاد تاثیر چندانی بر قیمت تمام شده مسکن نخواهد داشت لذا این موضوع از جانب سودجویان، ذی‌نفعان و مافیای مسکن مطرح شده و به مردم آدرس غلط می‌دهند از طرفی برخی مسئولان نیز کم کاری خودشان را در مدیریت بازار مسکن به حساب افزایش قیمت مصالح می‌زنند و به نحوی عنوان می‌کنند که تنها دلیل افزایش قیمت مساکن همین رشد نرخ مصالح ساختمان است.

آقای اقبال شاکری با تاکید بر اینکه بی‌نظمی در وزارت صمت موجب شده، شبکه دلال و واسطه قیمت سیمان را افزایش دهند افزود: وزارت صمت حتی قادر نیست سامانه فروشی طراحی کند تا قیمت محصولات از درب کارخانه تا زمان تحویل به مصرف کننده شفاف باشد. در حالی که جوانان تحصیل کرده کشورمان به راحتی این سایت را طراحی می‌کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا تاثیری بر کاهش قیمت این محصولات ندارد، گفت: کمیسیون عمران بار‌ها وزیر صمت را دعوت کرده و در خصوص نابسامانی بازار مصالح ساختمانی از وی توضیح خواسته است، اما تمامی برخورد‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مدیریت وزیر هیچ تاثیری نداشت.