وزیر راه و شهرسازی ۷۷ کیلومتر راه خراسان شمالی را افتتاح کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۷۷ کیلومتر راه روستایی و فرعی و شریانی، سه پل و طرح حذف سه نقطه پرتصادف جاده ای استان که آماده بهره برداری شده بود، امروز در قالب بیست و ششمین سفر استانی دولت، با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

جعفر شهامت روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این پروژه های بخش راه، یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: ۴۰ کیلومتر راه روستایی با ۷۳۵ میلیارد ریال اعتبار ساخته و آسفالت شده و در محورهای فرعی استان نیز ۳۰ کیلومتر راه با صرف ۱۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره برداری شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پروژه بهسازی و روکش راه شریانی بجنورد – شیروان به طول هفت کیلومتر و ۶۲ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه هایی است که امروز با دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

شهامت با اشاره به افتتاح سه دستگاه پل با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار در محورهای روستایی استان گفت: پل کلاته یاور در بجنورد با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار، پل شوق آباد در شیروان با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار و پل شوقان با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر کاروان دولت به استان با حضور مسوولان وزارت راه و شهرسازی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی درباره حذف سه نقطه پرتصادف از راه های استان با ضرف ۶۷ میلیارد ریال اعتبار، گفت: یک نقطه پرتصادف در محدوده سیساب بجنورد با رفع نواقص و ایرادها ایمن سازی شد که در این زمینه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد، ناحیه پرتصادف عشق آباد شهرستان مانه و سملقان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و نقطه پرتصادف مسیر شوقان در جاجرم نیز با هفت میلیارد ریال اعتبار برچیده شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.