وزیر مسکن انگلیس مقررات منع رفت و آمد را نقض کرد

لندن – ایرنا – روزنامه گاردین روز جمعه گزارش داد «رابرت جنریک» وزیر مسکن، جوامع و دولت‌های محلی انگلیس به دلیل خروج غیر ضروری از شهر محل سکونتش مقررات منع رفت‌وآمد را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، وی در ایام تعطیلات پایان هفته گذشته بالغ بر ۶۰ کیلومتر از شهر محل سکونتش خارج شده تا با پدر و مادرش که ساکن منطقه شروپشایر هستند ملاقات کند.

این در حالی است که او پیشتر در کنفرانس‌های خبری دولت، بر لزوم رعایت مقررات منع رفت‌وآمد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرنا تاکید کرده و روز مادر نیز از مردم خواست تا بر خلاف رویه‌های مرسوم از خانه خارج شوند.

گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به دولت که انجام این سفر را تائید کرده افزود؛ جنریک برای تحویل مواد خوراکی و دارویی به دیدار پدر و مادرش رفته اما داخل منزل نشده است.

بر اساس دستورالعمل دولت انگلیس، افراد نباید با خویشاوندانی که در خانه دیگری ساکن هستند ملاقات کنند، مگر در مواقع ضروری مانند خرید و تحویل دارو.

با این حال گاردین دریافته که اهالی منطقه پدر و مادر وزیر مسکن انگلیس در هفته‌های گذشته با خرید مواد خوراکی و دارویی، از آنها مراقبت کرده‌اند.

جنریک همچنین یکشنبه گذشته در یادداشتی برای نشریه ساندی میل مدعی شد که فروشگاه‌های محلی باید تسهیلاتی را برای کمک و تحویل کالاهای مورد نیاز سالمندان فراهم کنند.

گاردین در بخش دیگری از این گزارش نوشت که جنریک پنجشنبه هفته گذشته از خانه دومش در منطقه هرفوردشایر دیدار کرده است. او نماینده و ساکن منطقه نیوارک است که با هرفوردشایر حدود ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

فشارها برای کناره گیری او از وزارت مسکن در حالی بالا گرفته که هفته گذشته عالی‌ترین مقام پزشکی اسکاتلند به دلیل نقض مقررات منع رفت‌وآمد در بحبوحه بحران کرونا از مقام خود استعفا کرد.

تصویر خانم کاترین کالدروود از نقض مقررات توسط عکاس روزنامه اسکاتیش سان زمانی گرفته شد که او برای سرکشی از منزل دومش در سواحل شرقی کشور در حال تردد بود. او بعدا اعتراف کرد که از زمان اعمال مقررات منع رفت‌وآمد تاکنون دوبار از منزل دومش سرکشی کرده است.

او در بیانه‌ای از اقدامات خود عذرخواهی کرد و گفت پس از رایزنی‌هایی که با سروزیر اسکاتلند داشته، این تصمیم را گرفته و دو طرف به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه حضور او در این سمت می‌تواند به ادامه مسیر کشور برای عبور از بحران کرونا زیان بزند.

نخست وزیر انگلیس چهارم فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. او از مردم این کشور خواست تنها در شرایط اضطراری از خانه خارج شوند و در صورت مشاهده تخلف پلیس با آنها برخورد می‌کند.