پیشرفت ۶۶ درصدی ۱۶ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در بنیاد مسکن

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۴۳ هزار متقاضی نهایی طرح اقدام ملی مسکن به پروژه‌های در حال اجرا متصل شدند.
خبرگزاری میزان – طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، جواد حق شناس تازه‌ترین روند تکمیل واحد‌های مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد را اعلام کرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۰۴ هزار و ۱۳ نفر در چهار مرحله اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که با استعلام وزارت راه و شهرسازی ۲۵۹ هزار و ۷۸۷ نفر پذیرفته شده نهایی اعلام و برای روند اتصال به پروژه‌های مسکن ملی به بنیاد مسکن معرفی شدند.

حق شناس ادامه داد: طبق تازه‌ترین آمار ۷۴ هزار و ۸۷۸ نفر تایید بنیاد را گرفته و به بانک معرفی شدند. از این تعداد نیز ۵۳ هزار و ۴۲۸ نفر، ۴۰ میلیون تومان و بیشتر پول پرداخت کرده و مشتری موثر بنیاد برای مسکن ملی هستند.

وی گفت: از ۵۳ هزار و ۱۳ نفر متقاضی موثر بنیاد برای دریافت مسکن ملی، برای ۴۶ هزار و ۸۱۵ نفر هم زمین تامین شده و هم این تعداد، آورده درخواستی را تامین کردند.

معاون بنیاد مسکن از اتصال ۴۳ هزار و ۴۶۱ نفر به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: ۳ هزار تفر نیز در مراحل نهایی هستند تا به پروژه‌های در حال انجام متصل شوند.

وی مبلغ آورده متقاضیان را برای تکمیل واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن، ۲۷۳۰ میلیاردتومان برشمرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن همچنین اعلام کرد: برای مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن۱۷ هزار نفر به بنیاد معرفی شدند که کار‌های آن‌ها در دست انجام است.

حق شناس توضیح داد: در مجموع ۲۰ هزار و ۷۶۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در حال اجرا و دارای پیشرفت فیزیکی است که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۱۲۸ مورد با پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصد و سایر پروژه‌های انبوه سازان، انفرادی ساز‌ها و گروهی ساز‌ها به تعداد۴ هزار و ۶۲۶ واحد نیز با پیشرفت فیزیکی ۶ درصد در دست اجراست.