یک میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود

بیش از یک میلیون تن سیمان از سوی ۴۶ شرکت، شنبه در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، شنبه ۲۳ مرداد درمجموع یک میلیون و ۱۴ هزار و ۴۰ تن انواع سیمان، از سوی ۴۶ شرکت در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه می‌شود.

از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد بر می‌گردد، در مجموع چهار میلیون و ۲۶۹ هزار و ۳۸۰ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای چهار میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۰ تنی همراه شد و سه میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ تن آن در نهایت معامله شد (خبرگزاری صداوسیما).

سرکشی دوباره قیمت سیمان

در این میان، برق کارخانه سیمان تهران دوباره قطع شد و همین مساله سیمان را دوباره گران کرد. رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی با تائید این خبر گفت: به دلیل کمبود سیمان در بازار، قیمت آن در برخی مناطق دوباره به کانال ۱۰۰ هزار تومان برگشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، برق صنایع دوباره قطع شده است و همین مساله عرضه سیمان به بازار را کاهش داد.

فروشندگان مصالح ساختمانی می‌گویند توقف خط تولید سیمان به دلیل قطع برق باعث شده است که کارخانه‌داران از عرضه این محصول خودداری کنند و سیمان به صورت قطره‌چکانی به بازار برسد.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان با تائید این خبر توضیح داد: تولیدکنندگان سیمان تهران اعلام کرده‌اند امروز پنج‌شنبه عرضه سیمان تهران به دلیل قطع برق متوقف است.

اسماعیل کاظمی قهی به تجارت‌نیوز گفت: برخی کارخانه‌ها سیمان را هم به بورس کالا عرضه می‌کنند و بخشی از آنها به فروش مستقیم روی آوردند و همین دو مساله باعث اختلال در بازار سیمان شده است.

افزایش دوباره قیمت سیمان در حالی رخ داده که هفته گذشته وزارت صمت اعلام کرده بود قیمت سیمان به زیر ۴۰ هزار تومان برای هر پاکت می‌رسد.