۲۷۰ فقره پرونده تخلف در حوزه مصالح ساختمانی تشکیل شد

ارومیه – معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی ۵ ماهه گذشته ۲۷۰ پرونده تخلف صنفی در حوزه مصالح ساختمانی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، ایرج مرندی گفت: طی ۵ ماهه گذشته بخصوص در ایام تابستان با توجه به آغاز ساخت و ساز و افزایش مصرف مصالح ساختمانی ۲۷۰ پرونده تخلف صنفی در حوزه مصالح ساختمانی تشکیل شد.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده یک هزار و ۹۴۰ مورد بازرسی از واحدها و عاملین توزیع سیمان انجام و ۱۸۶ فقره پرونده تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، احتکار، عدم عرضه و توزیع خارج از شبکه به ارزش بیش از ۷۷ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

مرندی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه در حوزه آهن آلات ۳۳۶ مورد بازرسی با تشکیل ۸ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال، آجر ۱۴۵ مورد بازرسی ۲ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون ریال، شن و ماسه ۲۴۷ مورد با تشکیل ۴۸ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال و ۳۸۸ مورد بازرسی در حوزه سایر مصالح ساختمانی با تشکیل ۲۶ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال انجام شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای تخصصی در ۵ ماهه نخست امسال با حضور نهادها و ادارات ذیربط ۲ هزار و ۶۳۲ مورد گشت مشترک انجام و ۵۰۲ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۹۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.