آشنایی با پارتیشن آلومینیومی و کاربردهای آن

پارتیشن ها یک نوع مصالح ساختمانی به شمار می روند که برای جدا سازی قسمت های مختلف یک ساختمان و تفکیک فضاها مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، پارتیشن ها یک نوع مصالح ساختمانی به شمار می روند که برای جدا سازی قسمت های مختلف یک ساختمان و تفکیک فضاها مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن یا دیوارهای جدا کننده را نمی توان به عنوان یک جز اصلی ساختمان در نظر گرفت. این مصالح دارای کاربردهای مختلفی می باشند و در مکان های مختلفی مانند ادارات، منازل، کافی شاپ، فرودگاه ها و… مورد استفاده قرار می گیرند.

پارتیشن اداری و پارتیشن خانگی از مهم ترین انواع این محصول از لحاظ کاربرد می باشند. یکی از انواع پارتیشن که در این سال ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته پارتیشن آلومینومی است. باید بدانید قیمت پارتیشن آلومنیومی بر حسب ابعاد و طرح به کار رفته در پارتیشن متغییر است. شرکت های زیادی اقدام به تولید پارتیشن اداری آلومینیومی نموده اند که از معتبرترین آن ها می توان به ورک وود و آنیل چوب اشاره نمود.

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن ها بر حسب کاربرد از متریال های گوناگونی ساخته می شوند. یکی از انواع پارتیشن اداری می توان به پارتیشن آلومینیومی اشاره نمود. بدون شک تا کنون پارتیشن های آلومینیومی را در ادارات و مکان های پر رفت و امد مشاهده نمودید.این محصولات دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و معمولا در ساخت آن ها از متریال های دیگری مانند چوب و شیشه نیز استفاده می شود. مرسوم ترین مدل پارتیشن آلومینیومی محصولی است که دارای قالب و بدنه آلومینیوم بوده و از شیشه برای تکمیل آن استفاده شده است. از مدل شیشه های مختلفی مانند شیشه ساده، شیشه سکوریت و یا دکورال می توان در ساخت این پارتیشن ها استفاده نمود. همچنین می توان از انواع شیشه دو جداره به همراه کلاف های آلومینیومی دو جداره برای ایجاد عایق صوتی استفاده نمود.

انواع پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی هم مانند بسیاری از محصولات دارای دسته بندی می باشند. این محصولات بر حسب تعداد جداره به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

پارتیشن تک جداره آلومینیومی
پارتیشن دو جداره آلومینیومی

 

پارتیشن تک جداره

پارتیشن های کلاف آلومینیومی که به صورت تک جداره ساخته می شوند معمولا دارای ضخامت ۶ میل می باشند و با استفاده از پر کننده هایی مانند شیشه و ام دی اف کامل می شوند. این پارتیشن ها محصولات محکمی هستند و بدون کوچکترین لغزندگی بر روی زمین نصب می شوند. از پارتیشن های تک جداره آلومینیومی به عنوان پارتیشن های اداری ارزان قیمت هم یاد می شود. بنابراین اگر قصد دارید برای محل کار خود یک پارتیشن با قیمت مناسب تهیه نمایید این محصولات می تواند بهترین گزینه برای شما باشند. پارتیشن های اداری دارای طرح و مدل های مختلفی هستند که در هنگام سفارش ساخت محصول می توانید طرح دلخواه خود را انتحاب نمایید. در پارتیشن اداری ورک وود شما محصولاتی را مشاهده می نمایید که به صورت کاملا سفارشی فقط برای محیط کار شما ساخته می شوند و شما در هیچ جا نمونه این محصول را نخواهید یافت.

پارتیشن دو جداره

در ساخت پارتیشن های آلومینیومی دو جداره از نوارهای پرکننده بین شیشه های کار شده در پارتیشن و سازه آلومینیومی آن استفاده می شود. بدین صورت این پارتیشن ها به عایق های بسیار مناسبی برای صدا و حرارت تبدیل می شوند و مانع از نفوذ سرما و سر و صدا به داخل فضای مورد نظر می شوند. همچنین این امر موجب افزایش مقاومت سازه نیز می شود. ارتفاع پارتیشن های اداری بر حسب نیاز کارفرما متغییر است و قبل از ساخت پارتیشن باید محل مورد نظر برای نصب کاملا به صورت دقیق اندازه گیری شود. معمولا از پارتیشن های دو جداره در مکان های پر سر و صدا و پر رفت و آمد و یا مکان هایی که سکوت در آن جا اهمیت دارد استفاده می شود.

پارتیشن اداری
قیمت پارتیشن آلومینیومی

هنگامی که صحبت از جداسازی و تفکیک فضا در ادارت به میان می آید پارتیشن ها پای ثابت بحث هستند. هزینه جداسازی قسمت های مختلف یک ساختمان با استفاده از پارتیشن بندی بسیار ارزان تر از دیوار کشی می باشد و دردسرهای بنایی و مشکلات آن را هم به دنبال ندارد. با استفاده از پارتیشن ها در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه بسیار پایین می توان امر جداسازی فضاها را انجام داد. باید بدانید قیمت پارتیشن آلومینیومی به عواملی متعددی بستگی دارد و نمی توان یک قیمت ثابت برای همه آن ها در نظر گرفت. ابعاد پارتیشن، یراق آلات استفاده شده در آن، تک جداره و یا دو جداره بودن پارتیشن و طراحی آن از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن ادرای آلومینیومی می باشد.

ویژگی های و مشخصات پارتیشن های آلومینیومی

در هنگام ساخت این مدل از پارتیشن های اداری از ترکیب آلومینیوم با ام دی اف و یا شیشه برای ایجاد ظاهری زیبا و جذاب استفاده می شود. هر یک از این ترکیب ها دارای مشخصات و مزایای منحصر به خود می باشند. از جمله مزایای پارتیشن آلومینیومی می توان به این موارد اشاره نمود:

نصب این مدل از پارتیشن بسیار سریع انجام می شود.
دارای رنگ بندی و طرح های متنوع هستند.
شما می توانید این پارتیشن ها را به دفعات جابجا نمایید.
اگر قسمتی از پارتیشن دچار صدمه شود به راحتی می توانید آن را تعویض نمایید.
پارتیشن اداری با بدنه آلومینیومی دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و به ندرت دچار تغییر شکل می شود.
پارتیشن های دو جداره آلومینیومی عایق بسیار مناسب برای حرارت و صدا هستند.
قیمت ارزان نسبت به سایر پارتیشن ها از مهم ترین مشخصات این محصول است.
یکی از دیگر مشخصات این محصول امکان استفاده از انواع نورپردازی بر ایجاد ظاهری شیک تر است.

اما از معایب پارتیشن های ساخته شده از فلز آلومینیوم این است که در دراز مدت ممکن است در هنگام استفاده سر و صدا ایجاد نمایند و نیاز به سرویس داشته باشند.

آیا پارتیشن های آلومینیومی قابل حمل هستند؟

سه نوع دسته بندی برای پارتیشن ها وجود دارد: اول دسته بندی بر اساس متریالی که در ساخت آن ها استفاده می شود مانند پارتیشن ام دی اف، پارتیشن شیشه ای و یا پارتیشن چوبی. دوم تعداد جداره پارتیشن که می تواند تک جداره و یا دو جداره باشد و سومین دسته بندی پارتیشن بر اساس قابلیت حمل آن است. برخی پارتیشن ها به راحتی قابل جابجایی هستند مانند پارتیشن های خانگی پاراوان که به آن ها پارتیشن های متحرک گفته می شود. برخی دیگر بر روی زمین با پیچ نصب شده و نمی توان آن ها را جابجای نمود که به عنوان پارتیشن ثابت از آن ها یاد می شود. اکثر مدل های پارتیشن آلومینیومی نیز با استفاده از پیچ بر روی زمین فیکس می شوند و نمی توانیم آن را جابجا نماییم. اما باید بدانید در صورتی که بخواهید جابجایی داشته باشید و به محل دیگری نقل مکان نمایید به راحتی می توانید پیج ها را باز کرده و پارتیشن را در محل جدید مجدد نصب نمایید. بدون اینکه تغییری در ظاهر و یا کارایی پارتیشن ایجاد شود.