آغاز ساخت ۱۵۲۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در پرند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از اجرای گام نخست طرح نهضت ملی مسکن با آغاز ساخت یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در فاز ۳ پرند خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «آرش صیادی» با اشاره به استقبال متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن میزان ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن را ۲۲۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تاکنون برای ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر با توجه به برنامه گام اول و دوم افتتاح حساب انجام شده و برای ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

وی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شده تا ۲۷ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند طی ۴ سال ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود که تامین زمین برای ساخت این حجم واحد مسکونی در جنوب فاز ۳، فاز ۶، غرب فاز ۷ و ورودی شهر پرند انجام شده است.

صیادی با بیان اینکه ساخت یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در جنوب فاز سه پرند دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی است تصریح کرد: همچنین در ۵ قطعه زمین با ۴۸ بلوک در ۴ طبقه، پارکینگ مسقف و آسانسور در حال ساخت است. در برخی از بلوک‌ها ساخت طبقه چهارم آغاز شده و تعدادی از بلوک‌ها در مرحله سفت‌کاری و دیوارچینی هستند. عملیات اجرای تأسیسات نیز آغاز شده و تلاش بر این است پیش از زمان مقرر، ساخت واحدهای مسکونی این سایت تمام شود.

وی در مورد کیفیت ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: در ساخت پروژه‌های نهضت مسکن ملی تمام مسائل فنی و مهندسی رعایت شده و در دیوارهای واحدهای مسکونی مباحث فنی در حوزه عایق حرارتی و صوتی و مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان اجرایی شده و با بالاترین کیفیت در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند تاکید کرد: چنانچه متقاضیان آورده خود را به موقع واریز کنند این پروژه در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به متقاضیان واگذار خواهد شد.