آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به حل مشکل پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ‌گفت: این وام با سفته زنجیره‌ای ۳ نفره پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، اکبر نیکزاد با اشاره به تطویل پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ‌اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، ‌ ضمانت سفته زنجیره‌ای ۳ نفره که برای وام مذکور حذف شده بود، ‌ مجددا عملیاتی شده و روستاییان متقاضی می‌توانند وام ۲۰۰ میلیونی را با سفته دریافت کنند.

وی با بیان این‌که پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی آغاز شده در پاسخ به این پرسش که چه میزان از برنامه‌ نوسازی مسکن روستایی عقب هستیم، افزود: محور برنامه‌های نوسازی مسکن روستایی حمله کردن به دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی است و با حرکت انقلابی حساب ۱۰۰ امام (ره) به اهداف برنامه خواهیم رسید.

وی با بیان اجازه نداده‌ایم در پرداخت تسهیلات عقب‌افتادگی داشته باشیم توضیح داد: به مردم اعلام کردیم آقای رئیس‌جمهور به قول‌های خود عمل می‌کند، پس ساخت مسکن روستایی را با ۱۰۰ میلیون تومان شروع کنید تا نوبت به ۱۰۰ میلیون تومان بعدی برسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب در گفتگو با تسنیم ادامه داد: بر این اساس مردم ساخت مساکن روستایی را شروع کردند و با ۱۰۰ میلیون تومان به مرحله سقف واحدها رسید و ساخت و ساز متوقف شد. با مصوبه دولت توقف را برطرف کرد.

نیکزاد با اشاره به این‌که ۱۹۳ هزار و ۳۴۷ واحد مسکن روستایی در حال ساخت است، گفت: سود این تسهیلات ۵ درصد است و ۱۳ درصد یارانه وام را صندوق ملی مسکن تعهد کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز تضمین‌نامه مربوطه را به بانک مرکزی داده است.