اجرای ۷۰۰ طرح عمرانی در روستای کوره فرنگی

اردوی جهادی با مشارکت بنیاد خیریه وفاق سبز علوی و سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در روستای کوره فرنگی شهرستان ری برگزار شد

اجرای ۷۰۰ طرح عمرانی در روستای کوره فرنگیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی، گفت: با گذشت نزدیک به ۲۰ سال از عمر پربرکت این سازمان، شاهد اقدامات بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، درمانی، اشتغالزایی، عمرانی و … در مناطق محروم کشور هستیم.

سرهنگ عبدالله اصغری به اجرای طرح اشتغالزایی در مناطق محروم، اشاره کرد و افزود: در روستای کوره فرنگی افراد جویای کار شناسایی و پس از تشکیل پرونده با کمک خیرین و بنیاد خیریه وفاق سبز علوی برای آنان اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با تشریح دستاورد‌های بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) در سال گذشته گفت: پارسال ۷۰۰ پروژه عمرانی در تهران و سایر استان‌های محروم کشور با ظرفیت گروه‌های جهادی اجرا شده است که شاخص‌ترین آن‌ها ساخت ۳۰ واحد مسکونی در مدت ۶ ماه در روستا‌های شیخ صله، بانی نار و گزنه در منطقه ثلاث باباجانی استان کرمانشاه برای افراد زیر پوشش کمیته امداد است که خانه‌های آنان بر اثر زلزله تخریب شده بود.

سرهنگ اصغری افزود: پارسال ۱۷۱ هزار نفر روز در قالب گروه‌های جهادی پزشکی به مردم استان‌های کرمانشاه، کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی و شمالی و ایلام خدمت رسانی کرده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: در عرصه اشتغالزایی سال گذشته ۲۶۲ کارگاه کوچک و زودبازده در قالب صنایع تبدیلی، دام و طیور، شیلات در شهرستان‌های استان تهران راه اندازی شد که با ایجاد این کارگاه‌ها ۱۹۰۰ نفر مشغول کار شدند.

اصغری، افزود: در ابتدای سال جاری شاهد وقوع سیل در استان‌های شمالی، خوزستان و لرستان بودیم که به سپاه استان تهران ماموریت امداد رسانی به هموطنان استان گلستان محول شد و گروه‌های جهادی ما با ادوات و تجهیزات به روستای دیگچه شهرستان گنبد کاووس اعزام شدند و در مدت دو هفته اقدام به احداث کانال انحرافی از سد وشمگیر به سمت گنبد کردند و ۲۰ تن مواد غذایی نیز به آق قلا ارسال کردیم.

وی گفت: همچنین از پنجم فروردین به عنوان استان معین مازندران در شهرستان سیمرغ ماموریت لایروبی و جمع آوری گل و لای معابر، خانه ها، مدارس و مراکز آموزشی و مساجد را بر عهده داشتیم که با استفاده از ۳۱ دستگاه ادوات مهندسی و قریب ۶۰۰۰ نفر روز در قالب گروه‌های جهادی تا پانزدهم فروردین به مردم سیلزده خدمت رسانی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: ۱۵ فروردین از سوی فرماندهی کل سپاه و سازمان بسیج ماموریت کمک رسانی به هموطنان عزیز در پل دختر به ما محول شد که هم اکنون نیز ادامه دارد، در این مدت ۱۳۹ دستگاه مهندسی شامل لودر، کامیون، بولدوزر، بیل مکانیکی، باب کت و سایر ادوات مهندسی اقدام به پاکسازی گل و لای از سطح شهر و خانه‌های مردم در مدت دو هفته کردند و پس از شستشو با دستگاه‌های واتر جت به مالکان تحویل شد.