اعلام آمادگی تعاونی‌های مسکن برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد از پروژه تأمین سالانه یک میلیون مسکن

رئیس اتحادیه تعاونی سراسری کارکنان دولت تأکید کرد: در روند ساخت سالانه میلیون مسکن در سال می‌توان ساخت حداقل ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد آن را به تعاونی‌های مسکن محول کرد به این دلیل که تعاونی‌های مسکن از خود مردم هستند و همه اقشار جامعه در این تعاونی‌ها عضویت دارند.
علی خواجوی بجستانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وجود ظرفیت ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشور، گفت: ظرفیت ساخت این مقدار مسکن در کشور وجود دارد اما لازم است که تعاونی‌های مسکن را در انجام این کار سهیم کنند.

وی افزود: در گذشته تمام ساخت‌وسازها در کشور توسط تعاونی‌های مسکن انجام می‌شد، اما چند سالی است که این کار توسط انبوه‌سازان صورت می‌پذیرد که متأسفانه انبوه‌سازان بیشتر به فکر منافع شخصی خود هستند.

مدیرعامل اتحادیه نظارت بر تعاونی‌های مسکن تصریح کرد: در روند ساخت این‌یک میلیون مسکن در سال می‌توان ساخت حداقل ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد آن را به تعاونی‌های مسکن محول کرد به این دلیل که تعاونی‌های مسکن از خود مردم هستند و همه اقشار جامعه در این تعاونی‌ها عضویت دارند و مدیران این تعاونی‌ها هم از منافع این اعضا حمایت می‌کنند.

وی در خصوص تأثیر ساخت مسکن بر اشتغال‌زایی، گفت: صنعت مسکن پیشران فعالیت اقتصادی در کشور است و با اجرای این برنامه با فعال شدن صدها صنعت مرتبط با ساخت مسکن هزاران شغل ایجاد خواهد شد که این خود اثر بسزایی در رفع بیکاری کشور خواهد داشت. به‌عنوان مثال دولت نهم و دهم برای ساخت مسکن مهر در آن زمان که کشور در رکود اقتصادی بود اقدام کرد که با ساخت ۴ میلیون مسکن تحول زیادی در وضعیت اشتغال بوجود آمد و اکثر کارگران بیکار مشغول به فعالیت شدند.

بجستانی اظهار کرد: اگر ان شا ءالله ساخت این‌یک میلیون مسکن در سال اجرایی شود و نقش بخش تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مسکن هم در این امر پررنگ شود همه اعضای این تعاونی‌ها که از اصناف و ادارات مختلف کشور هستند از این امر بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: وقتی زمین رایگان در اختیار تعاونی‌ها قرار بگیرد برای ساخت مسکن دیگر نیازی به کمک‌های دولت نیست و برای این امر از سرمایه‌های خرد اعضای تعاونی‌ها استفاده می‌شود و مسکن باقیمت مناسب به‌دست مردم می‌رسد، ما هزاران واحد و شهرک‌های زیادی ساخته‌ایم، اما متأسفانه چند سالی است که نادیده گرفته‌شده‌ایم.

رئیس اتحادیه تعاونی سراسری کارکنان دولت تأکید کرد: اگر دولت زمین رایگان به ما بدهد از آورده و پول خرد مردم و اندوخته‌های شرکت تعاونی‌ها؛ اقدام به ساخت مسکن می‌کنیم و نیازی به حمایت دولت نداریم زیرا از محل سرمایه‌های مردم که در بانک‌ها رسوب می‌کند و به‌جای این مدت سرمایه‌گذاری در بانک‌ها می‌توانیم تسهیلات بانکی خوبی دریافت کنیم.

این فعال بخش تعاون اعلام کرد: کسانی که با تعاونی‌های مسکن مشکل و یا از آن‌ها شکایتی دارند به مراجع قضایی یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مراجعه نکنند بلکه با مراجعه به بخش داوری مستقر در اتحادیه مرکزی تعاونی مسکن می‌توانند به‌حق و حقوق خود برسند و برای اطلاع از جریان این امر با شماره‌های ۷۷۷۷۱۴۸۰ و ۷۷۳۲۶۳۴۹ تماس بگیرند.