انحصاری شدن عرضه سیمان سبب بروز التهاب در جامعه

انحصاری شدن عرضه سیمان سبب بروز التهاب در جامعه دنیای معدن – دادستان همدان با تاکید بر لزوم نظارت برفرایند عرضه سیمان در بازار گفت: انحصاری شدن سیمان سبب بروز التهاب در جامعه می شود.

به گزارش دنیای معدن؛ حسن با اشاره بر اینکه توزیع سیمان نباید انحصاری تاکید کرد: انحصارطلبی در اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارد.

حسن خانجانی خواستار تشدید نظارت ها و ارائه سازوکاری اصولی برای جلوگیری از انحصاری شدن توزیع سیمان توسط تعدادی سهام دار بورس شد، وگفت : در اینکه ورود سیمان به بورس اقدامی صحیح بوده یا نه، نیاز به کار کارشناسی داریم.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که در بورسی شدن سیمان نباید فرآیند به گونه ای اجرایی شود که خرید سیمان از بورس برای تعداد محدودی به انحصار درآید.

دادستان همدان همچنین با اعلام اینکه مشکل حادی برای تأمین سیمان در بازار همدان نیست، گفت: احتمال می رود با رفتن سیمان به بورس برخی به دنبال انحصارطلبی این کالا بروند تا جایی که آن را انبار کرده و یا به قیمت بالاتر از نرخ مصوب در بازار داخلی عرضه کنند و حتی به فکر صادرات آن بیفتند.

خانجانی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید برنامه ریزی ها و طرح ها به سمتی برود که خواسته جامعه درباره تأمین سیمان تأمین هم شود.

وی با بیان اینکه به برنامه ریزی و ساز و کار کشوری مناسبی برای جلوگیری از انحصاری شدن توزیع سیمان نیازمندیم، گفت: این سازوکار باید به نحوی باشد که خریدار سیمان از بورس، کالا را بلافاصله پس از خرید، در بازار عرضه کند تا مشکل انحصاری شدن سیمان گریبان جامعه را نگیرد.