بهره‌برداری از قطعات سه و چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعات چهار و سه پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، تا پایان پاییز سال جاری و قطعات یک و دو تا پایان سال، تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر شرق به غرب استان‌های تهران و البرز، به یکدیگر متصل می‌کند؛ به همین خاطر با بهره‌برداری از این پروژه آزادراهی، شاهد یک تحول بزرگ در بخش حمل و نقل و رفع گره‌های ترافیکی این دو استان خواهیم بود.

وی افزود: با بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، دیگر شاهد توقف‌های چندساعته در ورودی شهرهای تهران و کرج نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه عملیات روسازی ۷۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، به پایان رسیده است، گفت: عملیات اجرایی کل پروژه با روند مطلوبی در دست اقدام است و انتظار می‌رود طبق زمان‌بندی برای نوروز ۹۹ آماده تکمیل و بهره‌برداری شود؛ این در حالی است که مقرر شد هر ماه، گزارش وضعیت پروژه به منظور برنامه‌ریزی برای تکمیل در موعد مقرر بررسی شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تاکنون برای اجرای این پروژه، بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولت و سرمایه‌گذار (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء) هزینه شده است و حدود همین مقدار نیز، برای تکمیل آن نیاز است. باید با برنامه‌ریزی صحیح دولت و سرمایه‌گذار سهم خود را تا ۹ ماهه اول سال جاری تأمین کنند تا پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با توجه به تأکید دولت بر روی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به عنوان یکی از ۴ پروژه اولویت‌دار و همچنین قرار داشتن آن در بین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: افتتاح آن نه تنها باعث کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت برای پایتخت و کرج می‌شود؛ بلکه منافع اقتصادی متعددی برای کشور دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، با اشاره به نحوه بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بیان داشت: در صورت برقرار شدن تبادل دو طرف هریک از قطعات شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود؛ بر همین اساس قطعه شماره ۴ با توجه به پیشرفت فیزیکی در صورت تکمیل عملیات اجرایی پل‌های تبادلی بر روی آزادراه تهران – قم، سپس قطعه شماره ۳ حدفاصل آزادراه تهران – ساوه تا جاده ماهدشت – اشتهارد تا پاییز سال ۹۸ و قطعات ۲ و ۱ تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول در پایان، ۵ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، قطعه یک آزادراه تهران – شمال، آزادراه تهران – کرج (همت)، قطعه اول آزادراه خرم‌آباد – اراک و بخشی از آزادراه ارومیه- تبریز را جزو پروژه‌های قابل بهره‌برداری عنوان کرد.