بیش از هزار میلیارد ریال برای اصلاح نقاط حادثه خیز کردستان اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان، به اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان اختصاص یافت.

فرزاد حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در سال ۱۳۹۵ تعداد ۶۲ نقطه حادثه خیز در استان به ثبت رسید که از این تعداد ۲۸ نقطه پرحادثه در اولویت اصلاح قرار گرفت.

وی افزود: در این بخش در سفر تیرماه رییس جمهور به استان، هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که براساس آن در بازه پنج ساله این نقاط باید اصلاح و به نُرم معمول برگردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در حال حاضر و براساس اقدامات انجام شده از محل اعتبارات استانی و غیره، از مجموع ۲۵ نقطه پرتصادف استان، ایمن سازی ۱۰ نقطه انجام شد، ضمن اینکه بیشترین نقاط پرحادثه و پرتصادف استان مربوط به محورهای سنندج-مریوان، دیواندره – سقز و دهگلان – موچش است.

حسنی اضافه کرد: در بخش ارتقای حفاظ ایمنی راه ها، نواحی پل و پرتگاه، ۱۱ کیلومتر گاردریل، ۱.۷ کیلومتر نیوجرسی، یک کیلومتر روشنایی داخل تونل و ۴۰ کیلومتر نگهداری روشنایی راه انجام شده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری، ۲ هزار و ۲۵ کیلومتر خط کشی در طول راه ها انجام شده و ۵۴۰ میلیارد ریال نیز برای ایمنی و حریم راه هزینه شده است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

اخبار مرتبط

هزار ميليارد ريال براي روكش راه هاي كردستان هزينه شده است
هزار ميليارد ريال براي روكش راه هاي كردستان هزينه شده است

سنندج- ايرنا- مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي كردستان گفت: در حوزه راه هاي بين شهري شامل…
تصویب ۵۰۰ میلیارد ریال برای برطرف کردن نقاط پرتصادف خراسان رضوی
تصویب ۵۰۰ میلیارد ریال برای برطرف کردن نقاط پرتصادف خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رییس اداره ایمنی راه و حریم راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در سفر…

سرخط اخبار استان‌ها