بیش از یک میلیون نفر در طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کردند

رشت – ایرنا – نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی مسکن با اعلام ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در طرح جهش ساخت مسکن گفت: براساس قانون، تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت تا در عرض چهار سال چهار میلیون مسکن احداث شود.

احمد دنیامالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس قانون جهش مسکن، تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر اتفاقات خوبی توسط شورای عالی مسکن از طرف رییس جمهور رقم خورده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام در این طرح را آغاز کرده است، گفت که در ۵۱۰ شهر کشور برای ساخت این واحدهای مسکونی اراضی پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این طرح توجه ویژه‌ای به حمایت از تشکیل خانواده و زوجهای جوان شده است و قرار دادن شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در این طرح از برنامه های آتی شورای عالی مسکن است.

دنیامالی افزود: با توجه به تسهیلات مالی که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در اختیار این بخش قرار می‌دهد و براساس تامین یارانه ها در قسمت صندوق ملی مسکن، شاهد شکوفایی در بخش تامین مسکن خواهیم بود.

وی کاهش و کنترل اجاره بها و قیمت مسکن را برآیند مثبت پیش بینی شده اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: طرح جهش مسکن با محوریت خانواده های محروم و همچنین خانه دار شدن هر ایرانی برنامه ریزی و عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم انزلی و عضو شورای عالی مسکن در ادامه به طرح احداث سالانه ۱۰۰ هزار مسکن روستایی نیز اشاره کرد و گفت: شورای عالی مسکن این طرح را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام استان گیلان نیز گفت: این پروژه ها در چند حوزه تعریف شده است که برای ما عموماً حوزه محیط زیستی ، حوزه پسماند و شبکه های حمل و نقلی بسیار در اولویت قرار دارد.

دنیا مالی خاطر نشان کرد : اتصال راه آهن رشت – کاسپین ، انزلی – آستارا و برخی پروژه های نیمه تمام مانند کمربندی انزلی از سوی دولت ، وزارت راه و شهرسازی و بانک ملی ایران تامین اعتبار شده و ما به دنبال گشایش هایی در این بخش هستیم .