تاخیر در رسیدگی به طرح دو فوریتی اجاره مسکن خلاف قانون آئین نامه داخلی مجلس است

فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس خواستار تسریع در رسیدگی به طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بهای مسکن در کمیسیون مربوطه شد.

به گزارش بازار، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آئین نامه ای با استناد به ماده ۱۶۱درباره طرح های دوفوریتی، گفت: طبق این بند این اجازه داده نشده که اگر ۳ روز کاری گزارشی درباره طرح های دو فوریتی از سوی کمیسیون ها ارائه نشود، آن طرح قابل رسیدگی نباشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرحی درباره اجاره مسکن در مجلس که دوفوریت آن به تصویب رسید، عنوان کرد: بعد از تصویب دو فوریت آن طرح مذکور به کمیسیون رفت که معمولا شما درباره بررسی آن زمان تعیین می کردید که ظرف چند روز یا یک هفته کار تمام شود.

وی ادامه داد: اما براساس اطلاعات رسیده ۳ ماه از این طرح این موضوع گذشته و کمیسیون نیز به صورت فعال به آن رسیدگی نکرده که خلاف قانون آئین نامه داخلی مجلس است لذا با توجه به اهمیت موضوع و ورود سران قوا به آن لازم است جزئیات هرچه سریع تر بررسی شود.

به گزارش خانه ملت، دکترمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: این طرح بعد از بررسی در کمیسیون یک بار به صحن آمد اما در رسیدگی به آن در نوبت دوم تاخیر شده است که باید تسریع شود.
۷