تجلیل از کارگران و مدیران نمونه در دهکده اقتصادی بین المللی امید جلین

تجلیل از کارگران و مدیران نمونه در دهکده اقتصادی بین المللی امید جلین

✳️در همایش تجلیل از کاران و مدیران نمونه در  روز کارگر در دهکده گردشگری اقتصادی جلین درمسجد جامع جلین برگزارشد.

?در این همایش؛
✳️ #سعید_مازندرانی مدیرکل #اداره_کار_و_تعاون_اجتماعی استان گلستان، ضمن تبریک به کارگران با اشاره به اینکه روز کارگر بهانه‌ای است تا مسئولان و مردم بتوانند در کنار هم به یاد آنان باشیم، گفت: گرچه مشکلات اقتصادی همگان را درگیر کرده است اما روز کارگر به منظور دفاع از حقوق کارگران بوده تا بتوانیم به مشکلاتی همچون سختی کار و بیمه آنان بیشتر توجه کنیم.
✅در جنگ تحمیلی بعد از شهدای دانش آموزبیشترین شهدا درایران کارگران با صد هزار شهید تشکیل می‌دهند.
✅این نشان می دهد که کارگران چه میزان در رفاه اجتماعی و بیداری اندیشه جامعه موثر هستند.
✅در  حال حاضر افرادی که در دستگاه‌های مختلف فعالیت دارند و به مقام‌های بسیار مهم رسیدند در همین جامعه کارگری و پرورش یافتند.
✅کار کردن و کارگری را یکی از بزرگترین اعمال مهم در نزد خداوند است
✅کار کارگران هم وزن جهاد در راه خدا و ایجاد آسایش و رفاه در جامعه است تا استقلال داشته باشیم.
✅گرچه تحریم مشکلاتی را ایجاد کرد و علاوه بر آن دولت نیز حقوق کارگران را افزایش داد اما همچنان فاصله میان تورم و حقوق کارگران بسیار زیاد است.
✅ایجاد شغل و فعالیت اقتصادی در هر زمینه ای نیاز به همکاری دستگاههای مختلف دارد.
✅بنگاههای اقتصادی می‌توانند برای افراد بیکار شغل و نیز به تولید کشور رونق ببخشند که در این راستا باید دولت نیز از این بنگاه ها حمایت کند.
✅بنگاه های اقتصادی که در سیل آسیب دیدند سعی شد تا با بیمه بیکاری و نیز با در اختیار قرار دادن تسهیلاتی به این افراد بخشی از مشکلاتشان رفع شود.
وی گفت: دولت قول داد تا بنگاه هایی که آسیب دیدند را با 250 میلیارد رالن تسهیلاتی با زمان طولانی آنان بتوانند مشکلاتشان را حل کنند ویا افرادی که روزمزد و نیز بخش‌های دیگر بیکار بودند از طریق بیمه بیکاری هزینه‌هایی به آنان پرداخت شود.

⭕️ #قوانلو رئیس #صنعت_و_معدن _و_تجارت استان گلستان در این همایش با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورمان دچار جنگ اقتصادی نابرابری با کشورهای دیگر شده است، گفت: با توجه به اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران را نتوانست تصرف کند حال در جنگ اقتصادی نیز نمی‌تواند ایران را شکست دهد.
✅ایران اسلامی سال گذشته ۴۰ سالگی انقلاب را جشن گرفته و حال دشمن جنگ اقتصادی را به راه انداخت اما ایران هیچگاه به عقب نخواهد نشست و با مقاومت خود را می‌تواند در این جنگ اقتصادین پیروز کند.
✅در گذشته ایران در زمینه نظامی نیز بسیار به کشورهای دیگر وابسته بود به طوری که حتی  در جنگ هشت ساله، سیم خواردارهایمان نیز وارداتی بود اما اکنون می‌توانیم حتی موشک‌های با برد بالا تولید کنیم.
✅در حال حاضر ایران از نظر نظامی خواب را بر دشمن حرام کرده است چراکه در زمینه نظامی و دریایی حرف اول منطقه را می‌زنیم به طوری که دشمن فکر جنگ نظامی به کشورمان را ندارد.
✅در جنگ اقتصادی دشمن به دنبال زمین گیر کردن ایران است اما ایران همان طور که در جنگ نظامی پیروزی شد باید از همان روش‌ها برای پیروزی در جنگ اقتصادی استفاده کند و در جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی مقاومت کند و هدف جنگ اقتصادی دشمن از بین بردن اقتصاد کشورمان، تولید و اشتغال است بنابراین باید مدیران بخش اقتصادی تمام تلاششان را برای اشتغال بکار گیرند.
وی با بیان اینکه حمایت و تولید اشتغال باید حرف اول دولت باشد، گفت:  همه دستگاه های اجرایی باید همسو و همگام با تولید و اشتغالن حرکت کنند.
✅این مجموعه تولیدی با تلاش فراوان خود توانست برای جوانان استان شغل های فراوانی را ایجاد کند که باید آنان را حمایت کنیم چراکه اکر حرکت هایی این چنین نباشد سال بر سال بر بیکاران افزوده می‌شود بنابراین امیدواریم با افزایش واحدهای تولیدی بر اشتغالمان افزوده شود.