تعیین تکلیف طرح ساماندهی بازار مسکن

خبرگزاری آریا – رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح این کمیسیون برای مدیریت بازار مسکن تا یکشنبه هفته آینده نهایی و پس از آن برای اعلام وصول تقدیم هیأت رئیسه مجلس می شود تا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به نشست های پی در پی کمیسیون عمران مجلس برای تدوین طرح ساماندهی بازار مسکن، گفت: اعضای این کمیسیون در هفته اخیر چهار جلسه تخصصی را با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، بنیاد مسکن، بانک مسکن، فعالان بخش خصوصی و انبوه سازان برگزار کرد و خوشبختانه مباحث و موضوعات بسیار خوب و کارشناسی در این نشست ها مطرح شد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی تأمین مالی، عرضه مصالح ساختمانی ارزان قیمت و ارائه اراضی رایگان سه مولفه اصلی برای کاهش قیمت مسکن در کشور است که متأسفانه در چند سال اخیر به این مسائل توجهی چندانی نشده است.
وی در ادامه گفتگو با خانه ملت، گفت: در شرایط کنونی قیمت زمین حدود دو سوم قیمت نهایی مسکن را شامل می شود، از این رو ارائه زمین رایگان از سوی دولت می تواند قیمت مسکن را به میزان چشمگیری کاهش خواهد شد.
رضایی کوچی ادامه داد: با توجه به اهمیت سه مولفه تأمین زمین، تأمین منابع مالی و تأمین مصالح ساختمانی، طرح کمیسیون عمران مجلس برای مدیریت بازار مسکن با توجه به این مولفه ها تدوین شده است.
وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات ارزان قیمت تک رقمی برای دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر یکی از محورهای طرح ساماندهی بازار مسکن است، افزود: قطعا مجلس تمام تلاش خود را برای مدیریت مکانیزم عرضه مصالح جهت اجرای طرح های تولید مسکن انجام می دهد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: طرح این کمیسیون برای مدیریت بازار مسکن تا یکشنبه هفته آینده نهایی و پس از آن برای اعلام وصول تقدیم هیأت رئیسه مجلس می شود تا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.