تکمیل کریدورهای ریلی در دستورکار دولت است

خادمی، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور با تأکید بر لزوم تکمیل کریدورهای ریلی کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل کریدورهای ریلی برنامه ریزی خوبی کرده است.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه همچنان ۹۰ درصد جابجایی مسافران ما از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود گفت: وظیفه ما در وزارت راه و شهرسازی احداث زیرساخت ها یعنی جاده ها و ریل ها و آزادراه های جدید است.

وی افزود: ما هم اکنون ۱۴ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور داریم که ۱۰ درصد بار کشور را جابجا می کند درصورتیکه همین ۱۴ هزار کیلومتر باید ۲۰ تا ۲۵ درصد جابجایی بار کشور را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور در مصاحبه با رادیو گفت گو تکمیل اتصالات خطوط ریلی به کشورهای همسایه برای استفاه از ترانزیت ریلی را ضروری دانست و تصریح کرد: اتصالات خطوط ریلی در برخی مناطق مانند رشت-آستارا که ما را به روسیه و حتی اروپا متصل می کند کامل برقرار نیست و بنابراین برای تجار نمی صرفد که بخش زیادی از بار را جاده ای و بخش دیگر را ریلی جابجا کنند.

خادمی با تأکید بر لزوم تکمیل کریدورهای ریلی کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل کریدورهای ریلی برنامه ریزی خوبی کرده است و اگر ۲۷۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید به ۱۴ هزار کیلومتر اضافه کنیم ظرفیت باربری شبکه نزدیک به دو برابر افزایش خواهد یافت.