خبر مهم به خریداران مسکن ملی داده شد+ جزییات

رستم قاسمی گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا مرداد به ۲ میلیون واحد می‌رسد.

به گزارش منیبان؛ طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

قاسمی گفت: امروز با مدیران کل راه و شهرسازی توافق کردیم که حداکثر تا مرداد عملیات اجرایی شدن ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی یکی از اهداف مهم دولت و قانون مجلس اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که خوشبختانه گزارش‌هایی که مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین و پیشرفت پروژه‌ها ارائه کرده‌اند حاکی از آن است که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی است.

با این قطار 5 ستاره بهترین سفر ریلی رو تجربه کن!!! رزرو مستقیم

قاسمی می‌گوید، امروز با مدیران کل راه و شهرسازی توافق کردیم که حداکثر تا مرداد عملیات اجرایی شدن ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شود.

برنامه وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش دو میلیونی است تا بتوان در پایان دولت مردمی وعده دولت را در خصوص مسکن به مرحله عمل رساند.

هم‌اکنون حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف فوندانسیون تا نازک کاری هستند، در برنامه است تا از مرداد به بعد افتتاح پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار بگیرد.

پیش از این هم اعلام شده بود که پی سازی حدود ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تکمیل شده و پروژه‌ها وارد سایر مراحل ساخت شدند. هم اکنون اراضی ۷۰ درصد از ۴ میلیون واحد مسکونی تامین شده است.

بر اساس اعلام محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی، دولت از هدف ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی فراتر رفته است. او در تازه‌ترین آماری که ارایه داده گفته است: ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، ۳۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن و ۱۰۸ هزار واحد طرح خودمالکی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده، در حال اجرا است. دولت وظیفه‌ی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را دارد که در مسکن شهری معادل سالی ۸۰۰ هزار واحد می‌شود و ۲۰۰ هزار واحد دیگر ساخت مسکن روستایی است؛ اکنون از سقف ساخت‌وساز مسکن شهری هم جلوتر هستیم.

به گفته محمودزاده، در هفت ماه اخیر مهم‌ترین کار اجرایی در بخش مسکن که تامین زمین بوده، انجام شده است. تاییدیه طرح، اخذ پروانه ساختمان، تایید نقشه‌های فنی و فراخوان برای تعیین سازنده در مراحل بعدی است که انجام شده است و تا امروز (در هفت ماه اخیر) بیش از ۳۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد مراحل اجرا شده که این تعداد واحد جدا از سایر طرح‌های حمایتی است که در دولت‌های قبل شروع شده بود. اکنون این واحدها مراحل خاکبرداری را طی می‌کنند و به مرحله تکمیل پی‌سازی و اجرای فیزیکی ساختمان رسیده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: علاوه بر ساخت ۳۲۱ هزار واحد، ۱۰۸ هزار واحد نیز در قالب پروژه‌های خودمالک اخذ تسهیلات شده و به بانک معرفی شده‌اند. جمع این ارقام ۴۳۰ هزار واحد مربوط به ساخت مسکن شهری است و آمار ساخت مسکن روستایی جدا است.

وی درباره وضعیت ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن گفت: در دولت قبل بیش از ۵۰۰ هزار واحد شروع به عملیات ساخت شد و هنگامی که قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد، مزایایی در قانون دیده شد که متقاضیان اقدام ملی تمایل داشتند از آن استفاده کنند. این مزایا شامل افزایش سقف تسهیلات بانکی به ۴۵۰ میلیون تومان و تخفیفات در مالیات و انشعابات بود. دولت نیز برای اینکه با انصراف متقاضیان اقدام ملی مواجه نشود، اجازه داد افرادی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کردند از مزایای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند، در حالی‌که هر دو طرح حمایتی است و مصوبه‌ای اخذ شد که هر دو طرح ادغام شوند و اکنون در غالب یک طرح پیشرفت دارد.