در شرایط وام مسکن روستایی تجدید نظر شود

عضو کمیسیون عمران مجلس که طراح نامه نمایندگان به رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی است گفت: اجرای مصوبه دولت، بازسازی مسکن روستایی را قفل و تعطیل می‌کند.

به گزارش بازار، سید البرز حسینی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه مجلس این نامه را که دستکم ۲۶۰ امضای نمایندگان دارد چند روز پیش به ریاست جمهوری فرستاد افزود: درخواست نمایندگان این است که شرایط مصوبه سال گذشته تسهیلات مسکن روستایی با مبلغ جدید ۲۰۰ میلیومان ملاک پرداخت این تسهیلات قرار گیرد.

وی هشدار داد: اگر مصوبه امسال اجرایی شود با شرایط بسیار سختی که برای متقاضیان در نظر گرفته است، بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به فراموشی سپرده می‌شود.

حسینی، لزوم اقامت ۵ ساله در روستاها و حذف شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ضمانت دو کارمند دولتی به جای ضمانت با سفته زنجیره‌ای را از شرایط سخت این مصوبه دولت برشمرد و تاکید کرد: این قیود برای دریافت چنین مبلغی یعنی پایانی بر ساخت و سازهای روستایی و شهرهای کوچک وما از رئیس جمهور می‌خواهیم تا پیش بارندگی‌ها و سرما در این باره تجدید نظر فوری شود.

هیات دولت در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۱ مطابق قوانین برنامه ششم توسعه و بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، شرایط جدید پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ کرد.

پس از ابلاغ این مصوبه دولت، نمایندگان در صحن مجلس همواره به مفاد آن اعتراض داشته و بازنگری آن را از دولت به ویژه رئیس جمهور خواستارند.