دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی/ نظارت دولت بیشتر شود

 

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عوامل متعددی در آشفتگی قیمت ها در بازار مصالح ساختمانی موثر است که لازم است دولت نظارت خود را بر این حوزه به منظور کنترل قیمت ها افزایش دهد.

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت وگو با ایسنا، درباره علل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و راهکارهای کنترل آن، بیان کرد: به منظور کنترل قیمت مصالح ساختمانی در بازار لازم است که دولت نظارت عینی و عملی خود را افزایش دهد، چراکه یکی از عوامل آشفتگی بازار در این حوزه ضعف نظارتی می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در هر بخش بر سایر حوزه ها نیز اثرگذار است، اما نباید اجازه داد تا این امر به بهانه ای برای انجام ندادن وظایف ما تبدیل شود. اگر در هر حوزه ای نظارت قوی اعمال شود قطعا دست سودجویان و دلالان کوتاه خواهد شد و نمی توانند از شرایط سوء استفاده کنند.

نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: قطعی برق صنایع، مشکلات در تامین مواد اولیه، افزایش دستمزد کارگران، برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا، فرسودگی دستگاه های کارخانجات تولید مصالح نظیر سیمان همگی از عواملی است که در افزایش قیمت مصالح ساختمانی موثر هستند. اما باید با اعمال نظارت جدی و مدیریت صحیح جلوی آشفتگی بازار و سوءاستفاده سودجویان ایستاد.