رشد ۵۱ درصدی پرداخت ودیعه مسکن؛ جدیدترین آمار اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، فرزند آوری و ازدواج

بانک مرکزی اعلام کرد شبکه بانکی کشور در یک ماه و نیم گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال وام ودیعه مسکن پرداخت کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بانک مرکزی اعلام کرد شبکه بانکی کشور در یک ماه و نیم گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال وام ودیعه مسکن و از ابتدای سال تا امروز نیز ۹۶ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه فرزندآوری و ۴۷۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است.از تاریخ 6 تیرماه و با ابلاغ شیوه نامه مربوط به بانک های عامل، تاکنون 13 هزار میلیارد ریال به 22 هزار و 600 نفر تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است که این میزان، نشان دهنده رشد رشد ۵۱ درصدی پرداخت ودیعه مسکن؛ جدیدترین آمار اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، فرزند آوری و ازدواج 51 درصدی نسبت به 10 مرداد ماه امسال است. گفتنی است تاکنون با معرفی وزارت راه و شهرسازی برای 47 هزار نفر به منظور دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در بانک های عامل پرونده تشکیل شده است.

همچنین به منظور حمایت از جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوط (31 فروردین ) تاکنون به 241 هزار نفر به میزان 96 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است. ضمن آنکه در همین راستا و به منظور تسهیل تامین هزینه های ازدواج جوانان، از ابتدای سال تاکنون به 343 هزار نفر به مبلغ 470 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان اعطا شده است.

متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن که درخصوص دریافت این دسته از تسهیلات، اعتراض دارند می توانند از طریق «سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی با مراجعه به نشانی https://crm.cbi.ir و با انتخاب گزینه «ثبت درخواست» شکایت خود را ثبت کنند.