رشد ۸ برابری قیمت مسکن از ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰

تهران- ایرنا- دولت گذشته با کنار کشیدن از ساخت مسکن به ویژه برای اقشار کم درآمد و معطل کردن مسکن مهر، زمینه رشد انفجاری قیمت مسکن را فراهم کرد تا جایی که اکنون نه تنها خرید مسکن بلکه در مواردی اجاره آن هم برای مردم بدون کمک دولت و بانک ها ناممکن شده است.

به گزارش ایرنا، در دولت گذشته قیمت مسکن ۷۱۰ درصد افزایش یافت تا بالاترین فشار تاریخی به اقشار مستأجر و کم‌درآمد جامعه وارد آید.

حسن روحانی از ابتدای دولتش اعلام کرد که وظیفه دولت ساخت مسکن نیست. او با تمسخر طرح مسکن مهر، این طرح عظیم را عامل تورم در کشور خواند و عباس آخوندی وزیر راه دولت هم بارها علیه مسکن مهر صحبت کرد و آن را طرح مزخرف خواند.

نتیجه هجمه سیاسی دولت گذشته به طرح مسکن مهر، عقب‌ماندگی عجیب کشور از لحاظ تولید مسکن بود، چراکه روحانی نه تنها مسکن مهر را ادامه نداد بلکه با تمرکز بر مذاکره با غرب، هیچ تدبیری برای وضعیت مسکن در کشور نداشت، گو اینکه روحانی تصور می‌کرد مسکن را هم اروپایی‌ها به ایران هدیه می‌دهند!

عاقبت کوتاهی دولت گذشته در بخش مسکن، افزایش شدید قیمت آن است که خانه‌دار شدن میلیون‌ها ایرانی را محال کرده است.

در تیرماه سال ۱۳۹۲ قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران کمتر از ۳.۷ میلیون تومان بود، اما در پایان دولت گذشته قیمت مسکن به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسید که هیچ دلیلی ندارد جز اهمال دولت گذشته در بخش مسکن.