سازو کار احداث مجتمع‌های اداری در شهرستان‌ها تعیین شد

تهران – ایرنا – به دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها اجازه داده شد تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال نسبت به معاوضه املاک و ساختمان‌های ملکی خویش با املاک و اموال غیرمنقول شهرداری ها برای احداث مجتمع های اداری همان شهرستان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی روز چهارشنبه(۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و بند(ب) و بند الحاقی (۲ )و (۳) تبصره (۱۱) لایحه به تصویب  رسید.

در بند الحاقی (ب) تبصره ۱۱ مصوب شد:به منظور توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و ارتقای سطح بهره‌وری در این بخش، وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکتها و سازمان‌های تابعه مجاز به مولدسازی اموال منقول و غیرمنقول خود و همچنین تغییر کاربری و فروش زمین‌های مازاد در اختیار تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است. تهاتر اموال مذکور با طلبکاران طرح های این بند مجاز است. منابع حاصله پس از واریز به حساب صندوق توسعه حمل ونقل نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می شود.

در بندالحاقی (۲) مقرر شد: درآمد حاصل از ثبت تخلفات را به حساب های مقرر در قانون واریز تا به نسبت های تعیین شده توزیع گردد.

همچنین بر اساس بندالحاقی (۳) به دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه قوه مجریه در شهرستان‌ها اجازه داده شد با پیشنهاد استاندار و تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال نسبت به معاوضه املاک و ساختمان‌های ملکی خویش با املاک و اموال غیرمنقول شهرداری ها پس از اعلام شهرداری و تصویب شورای شهر مربوط به قیمت کارشناسی برای احداث مجتمع های اداری همان شهرستان اقدام کند. عملکرد این جز را به صورت جمعی – خرجی ثبت کند. دستورالعمل اجرای این جز توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و ابلاغ می‌شود.