سالیانه یک میلیون واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود

گروه استان‌ها – رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: به پشتوانه قانون جهش تولید مسکن و قول ریاست جمهوری بایستی سالیانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، اکبر نیکزاد صبح امروز سه شنبه در نشست هماهنگی احداث مسکن در ایلام، با بیان اینکه مفاد قانون جهش تولید مسکن راه گشای تمام موانع و مشکلات این طرح است گفت: سالیانه 800 هزار واحد مسکونی شهری و 200 هزار واحد روستایی در کشور ساخته می شود.

وی گفت: به ازای ساخت هر واحد مسکونی 200 میلیون تومان وام با سود 5 درصد محاسبه می شود. نرخ پایین تسهیلات مسکن روستایی با توجه به توان مالی روستائیان در بازپرداخت وام و نیز تشویق آنها به ساخت خانه‌های ایمن و مقاوم در برابر بلایای طبیعی تعیین شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه تا سال 74 تنها 7 درصد مسکن روستایی باز سازی شده تصریح کرد: امروز بیش از 50 درصد واحد‌های مسکونی روستایی کشور نوسازی شده که با نهضت جهش مسکن و با ساخت سالیانه 200 هزار مسکن روستایی،تا سال 1410 واحد مسکونی غیر مقاوم در کشور وجود نخواهد داشت.

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: برای احداث مسکن با توجه به گران بودن مصالح ساختمانی و …کارشناسان متخصص جلساتی برگزار نموده ومقرر گردید در این زمینه تسهیلات احداث مسکن روستایی بیشتر از شهری باشد.

وی ادامه داد: نوسازی منازل در روستاهای و شهرها سرمایه گذاری بوده و هزینه نیست و این مهم با وقوع بلایای طبیعی به خوبی نمایان می شود.

نیکزاد با بیان اینکه ساکنان شهرها برای ثبت نام و دریافت مسکن شهری تحت فشار اقتصادی هستند گفت: در این راستا ارائه زمین احداث مسکن حدوداً رایگان و فقط هزینه احداث از متقاضیان دریافت می شود.

رئیس بنیاد مسکن استان ایلام نیز در این جلسه گفت: در ایلام 2064 واحد مسکن ملی با تفاهم بنیاد با راه و شهرسازی احداث می شود.

وی گفت: تعداد واحدهای بنیادی ساخت در شهر ایلام 1158 واحد می باشد که تعداد احداث 670 آغاز و تعداد 488 واحد در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در قالب 8 پروژه است.

محبی افزود: همچنین یک پروژه بنیاد ساخت در دره شهر 88 واحد که 16 واحد در مرحله اسکلت سازی است.

وی یادآور شد: در مجموع 4088 واحد مسکن محرومین، طرح ویژه 1400، مسکن ایتام و مسکن دو معلول (بهزیستی) در ایلام احداث می شود.